Klacht Essent: Poging tot oplichting uit naam van Essent

Teleurgesteld

Poging tot oplichting en oneerlijke handelspraktijken

Op 19 december plaats om 19:33 werd ik gebeld door het nummer 0207060005, oftewel een zeer opdringerige verkoper van call center Djoen.

De medewerker van Djoen, deed voorkomen alsof hij werkzaam was bij Essent. Hij vertelde mij dat ik een overeenkomst had met Essent (leugen 1) en ik elke maand een bedrag van ongeveer 60 euro aan Essent zou betalen (leugen 2). Er is mij verteld dat ik in juni een brief had gekregen (leugen 3) over verhoging van de tarieven bij Essent en ik nu een eindnota zou krijgen waarbij ik een bedrag van ruim 200 euro zou moeten betalen (leugen 4).

Mijn partner regelt echter alles voor de vaste lasten, vandaar dat ik hier niet exact van op de hoogte was. Van deze situatie wilde de medewerker duidelijk misbruik maken. Hij zette mij als hoog zwangere vrouw fors onder druk.
Uiteindelijk stuurde hij een overeenkomst/contract via een sms. Ik zou slechts een vinkje moeten aanklikken en alles zou geregeld zijn.
Vervolgens heb ik aangegeven dat ik hiermee een overeenkomst aan zou gaan en er een bijlage bijzat van 4 pagina’s. Ik heb gevraagd of ik deze rustig kon doornemen en zou kunnen bespreken met mijn partner. De opdringerige verkoper gaf aan dat dit absoluut niet mogelijk was en het ook niet mogelijk was om op een ander moment een belafspraak te maken. Gelukkig ben ik er niet ingetrapt, maar het had niet veel gescheeld of wij zaten aan een dubbel energiecontract vast op basis van valse voorwendselen. De medewerker van Djoen worden blijkbaar per contract betaald en gaan erg ver om iemand over te halen.

Helaas reageert Essent niet op deze klacht per mail, vandaar deze poging hen te bereiken.

De verkoopstrategie moet onder de loep genomen worden en wij luisteren graag de telefoonterreur van de betreffende medewerker terug.

Essent
    Dag mevrouw van Duivenvoorden,

Om te beginnen, mijn excuses voor onze vééél te late reactie. Het is enorm druk op de mail en alle social media kanalen. Door de drukte is onze reactietijd vele malen langer dan u van ons mag verwachten. Ook heb ik u proberen te bellen, maar kreeg ik u helaas niet te pakken. Daarom reageer ik via deze weg.

Wat een vervelende situatie zeg. Ik ben dan ook direct op zoek gegaan naar de gegevens welke u heeft meegestuurd. Gelukkig voor u, kan ik niets vinden wat ook maar lijkt op een overeenkomst met Essent. Ook bent u niet terug te vinden in het landelijk systeem met een overeenkomst bij Essent. Ik kan er dus zeker van zijn dat u geen levering krijgt of heeft van Essent.

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat u door deze medewerker van Djoen bent benaderd en vooral de manier waarop vind ik ronduit belachelijk. Dit is absoluut niet de werkwijze van Essent.

Ik ga daarom met liefde en plezier een klacht aanmaken voor deze ‘’onderneming’’. Mag ik hiervoor uw gegevens gebruiken?

Omdat ik deze ‘’werving’’ niet kan terugvinden in het systeem kan ik jammer genoeg geen gesprek terugluisteren tussen u en deze bewuste medewerker.

Graag zou ik uw toestemming willen ontvangen voor het aanmaken van de klachten richting de medewerker en Djoen, zodat deze handelspraktijken eens goed onder loep worden genomen.

U kunt uw reactie eenvoudig sturen naar webcare@essent.nl. Zo komt uw bericht direct bij mij uit.

Ik vertrouw er op u zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een mooie dag.

Vriendelijke groeten,

Marlon
    Essent Webcare
    Essent

Ook een klacht indienen over Essent?