Klacht Essent: Slechte logistiek/afschuifsysteem/slechte overdracht informatie/slechte klantenservice

B. van de Poel

Ik was tot maart 2012 klant van Essent, was bezig over te stappen naar een andere leverancier.Mijn woningbouwvereniging gaf in die periode meterstanden aan Essent door van een pand in mijn wijk vanwege vertrek huurders, maar gaf bij vergissing mijn huisnummer op. Het had Munnikplaat 12 moeten zijn i.p.v. Munnikplaat 32. Woningbouw heeft getracht dit door Essent te laten corrigeren maar deze weigerde met als excuus: We kunnen dat niet terugdraaien! Toen ik een andere energieleverancier vond en mijn echte standen doorgaf, weigerde Essent dat te accepteren.Met MIJN meterstanden zou ik in de eindafrekening Essent € 19,16 moeten bijbetalen. Nu claimt Essent € 698,95 van mij, gebaseerd op meterstanden van een woning waar ik niet woon. De hele afdeling Klantenservice heeft zich er mee bemoeit, maar een oplossing, ho maar.
Hun laatse aanmaning, alsof er niets aan de hand is, is van 07 augustus waarbij incassokosten worden berekend. Graag aktie, anders schakel ik de geschillencommissie in.

Ik wil de eindafrekening betalen met de standen die van mijn meters uit mijn huis (Munnikplaat 32 te Emmeloord) afkomen. Aan de hand van die juiste standen heb ik Essent voorgerekend wat ik, na aftrek van de betaalde voorschotten, moet betalen. Hier wordt niet op gereageerd. Elke fout (boekhoudkundig en optioneel) moet binnen een bedrijf hersteld kunnen worden. Bij Essent kan dat niet. Essent wil dat ik hun betaal en de boel maar regel met mijn nieuwe energie-leverancier. Dat slaat nergens op. Het is een kwestie van standen terugdraaien/creditfactuur maken/debet minus credit = juist verbruik dus ook juiste afrekening. Ik betaal en einde verhaal.

Essent
    Geachte B. van de Poel,Allereerst wil ik u bedanken voor het kenbaar maken van uw ongenoegen op deze website.Ik heb uw klacht opgepakt en een vraag gesteld aan de afdeling facturatie. Zodra ik een antwoord heb gekregen neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op.Met vriendelijke groet,Richard
    Medewerker Klantenservice/Webcare
    Essent
    B. van de Poel
    Geachte heer "Richard", u bent de vijfde op rij van de klantenservice die mij een bericht stuurt met (wederom) een belofte.Het moet zo langzamerhand meer dan bekend zijn wat mijn klacht(en) zijn. Ik verwacht thans een correcte afhandeling. Ik verwacht die van mw. Els Mulders en van niemand anders. Zie mijn brief 08-08-2012. Andere reacties dan van mw. Mulders worden door mij niet beantwoord.
    Deze "eindafrekening" is nu 158 dagen aan de gang, het is welletjes.
    Groet, B van de Poel

Ook een klacht indienen over Essent?