Klacht Essent: Spookfacturen
Details
De klacht
Vanaf 16 nov 2015 ben ik overgestapt naar een andere leverancier en is mijn contract beëidingd bij Essent. Desondanks bleef ik facturen krijgen en betalen totdat ik de eindafrekening kreeg. Deze eindafrekening stond dat alle kosten betaald waren en de levering gestopt was.Echter kreeg ik in april 2016 nog steeds facturen over de zgn boete voor vervroegd opzeggen en heb ik meerdere malen telefonisch en via het klachtenformulier contact gehad met jullie medewerkers. Daarbij heb ik telkens gevraagd wat het openstaande bedrag was (onder MijnEssent was niks meer terug te vinden) én betaald om er maar vanaf te zijn. Uiteindelijk heb ik een een schriftelijke bevestiging geëist dat er niks meer openstond.
Die brief heb ik gekregen en wat schetst mijn verbazing, ik krijg wederom een factuur dd 3 sept, maar nu van een incassobureau en verhoogd met ruim 300 euro.
U zult begrijpen dat dit geen gang van zaken is.
De oplossing
Stop met het versturen van facturen en trek het incassobureau terug! Alles is betaald, zelfs facturen die eigenlijk niet kloppen.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.