Klacht Essent: Spookfacturen

Klachtnummer
# 184112
Gebruiker
N.M
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Vanaf 16 nov 2015 ben ik overgestapt naar een andere leverancier en is mijn contract beëidingd bij Essent. Desondanks bleef ik facturen krijgen en betalen totdat ik de eindafrekening kreeg. Deze eindafrekening stond dat alle kosten betaald waren en de levering gestopt was.
Echter kreeg ik in april 2016 nog steeds facturen over de zgn boete voor vervroegd opzeggen en heb ik meerdere malen telefonisch en via het klachtenformulier contact gehad met jullie medewerkers. Daarbij heb ik telkens gevraagd wat het openstaande bedrag was (onder MijnEssent was niks meer terug te vinden) én betaald om er maar vanaf te zijn. Uiteindelijk heb ik een een schriftelijke bevestiging geëist dat er niks meer openstond.
Die brief heb ik gekregen en wat schetst mijn verbazing, ik krijg wederom een factuur dd 3 sept, maar nu van een incassobureau en verhoogd met ruim 300 euro.
U zult begrijpen dat dit geen gang van zaken is.

De oplossing

Stop met het versturen van facturen en trek het incassobureau terug! Alles is betaald, zelfs facturen die eigenlijk niet kloppen.

3 reacties

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste N.M.

    Bedankt dat u de moeite heeft gedaan om uw onvrede kenbaar te maken.

    Uw dossier is overgedragen aan een externe partij. Helaas hebben wij geen inzage meer in de actuele status van het dossier. Alle correspondentie, inclusief klachten, verlopen via de externe partij.

    Via www.klachtenkompas.nl kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen.

    Met vriendelijke groet,
    Dave
    Essent Webcare
  2. Auteur
    N.M
    Datum
    Dave, het is echt onzin dat je niet meer bij klantgegevens kunt. Het incassobureau heeft juliie reeds gecontact en ik eis dat jullie je administratieve problemen oplossen. Ik ga er in ieder geval niet meer voor opdraaien.
  3. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste N.M.

    Klantgegevens zijn voor ons nog wel inzichtbaar, maar zoals mijn collega aangaf kunnen wij niet meer de actuele status zien omdat het dossier is overgedragen aan een externe partner.

    Met vriendelijke groet,

    Ron
    Essent Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen