Klacht Essent: Te mooi om waar te zijn, (op)gelicht

JustCustomer

Ook wij hebben in maart 2015 bij de MediaMarkt een contract bij Essent afgesloten.
Helemaal niet de bedoeling, we wilden gewoon even rondslenteren bij onze favoriete mediagigant.
We waren altijd heel huiverig om over te stappen, want de verschillen tussen de leveranciers waren de moeite niet waard om dit te starten. Maar de medewerker wist ons te overtuigen dat Essent echt veel goedkoper was. Even narekenen, met inbreng van exact verbruik, en jawel, in plaats van 120 gingen we nu maar 90 euro per maand betalen. Even navragen, narekenen, is dit echt waar, zelfs incl. btw ? Absoluut !
En 90 euro hadden we zelf besloten, want 85 was ook genoeg.
We waren in een hoerastemming, en met twee tegoedbonnen van 87,50 meteen een iPad gekocht, rond de 200 euro bijgelegd, want we gingen dit jaar flink besparen.
En toen kwam de jaarrekening.
Bleek dat we weer precies hetzelfde verbruik hadden (op enkele kuubs en kwh's na).
We moeten 350 euro bijleggen !
1/3 van de voorgerekende factuur !

Wij verlangen het volgende:
- Kwijtschelding van de naheffing
- Boetevrije beëindiging van de overeenkomst

Essent
    Geachte heer Koopman,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. Ik vind het erg vervelend dat er een termijnbedrag geadviseerd is van 85 euro en u nu een bijbetaling heeft ontvangen op de jaarafrekening. Namens Essent bied ik u mijn excuses aan. Ik heb u 10% korting op de bijbetaling aangeboden. U heeft aangegeven een tegemoetkoming te waarderen maar teleurgesteld bent in de hoogte van de tegemoetkoming. Helaas kan ik u niet meer aanbieden. Het verbruik is er geweest en dient betaald te worden. De compensatie van 35 euro ontvangt u binnen 2 weken op uw rekeningnummer. Tevens heb ik uw feedback doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling.

Daarnaast hebben we gesproken over de beëindiging van uw overeenkomst. Samen zijn we overeengekomen dat wij de levering zonder boete beëindigen per 14 maart. U zorgt ervoor dat er een andere leverancier gaat leveren per 15 maart.

Ik wil u bedanken voor uw tijd en uw eerlijkheid in ons gesprek. Ik heb een fijn gesprek met u gehad.

Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
    JustCustomer
    Ook ik vond het een goed gesprek en ben blij dat ik mijn verhaal bij de juiste persoon kwijt kon. Maar uiteraard ben ik het niet eens met de aangeboden oplossing. Ik ben immers overgestapt op basis van wat mij toen voorgerekend is, tegen de toen geboden prijs. Maar deze besparing is in zijn geheel in rook opgegaan. Daarom nogmaals het verzoek ons de volledige bijbetaling kwijt te schelden.
    Paul

Ook een klacht indienen over Essent?