Klacht Essent: Telefonische werving van Essent

# 199799
MAR

Ben telefonisch door Essent benaderd met een voorstel voor een voordeliger energie contract. Ik zou na in dit gesprek al een mail ontvangen met een door mij duidelijk aangegeven een vrijblijvend voorstel. Maar tijdens dit gesprek geen mail ontvangen de medewerker van Essent vertelde mij dat dit wel vaker voorkwam met hotmail en zou me een week later weer terug bellen. Tot op heden nog steeds niets van Essent gehoord nu al 2 maanden. Alleen na een week of ik meterstanden kan doorgeven . Heb direct Essent gebeld en medegedeeld dat ik helemaal niet wil overstappen ik wist niet eens welke tarieven . Er zou het een en ander nagekeken worden en dan zou alles wel terug gedraaid worden. Dit zou ongeveer een week duren . Hoor weer niets van Essent . Alleen mijn oude leverancier Eneco nam contact met mij op waarom ik weg was gegaan heb hun het verhaal uitgelegd en ze konden niet zien dat Essent bij hun aanvraag heeft gedaan om het energie contract terug te draaien.

Eneco heeft mij een nieuw voordeliger contract aangeboden met gratis toon. Hier is alles echt een stuk beter geregeld alles werkt daar snel . Goede service en als je ze belt krijg je een medewerker aan de lijn die vriendelijk is en weet waar ze over praten. Bij Essent totaal niet ze reageren bergen op zelfs niet op klacht die ik online bij ze indien. Als je belt weten ze van niets . Alleen nu een rekening van €250 omdat ik overgestapt ben naar Eneco . Dus wil in ieder geval een credit nota van die € 250 . En zou toch wel beetje normaal zijn als ik nog een extra vergoeding krijg . Wat wel te veel gevraagd zou zijn hoop in ieder geval dat ze me NOOIT meer bellen. Hoop dat ik nu eindelijk een reactie krijg van Essent

Beste MAR,

Op 8 december 2016 heeft u via www.klachtenkompas.nl uw onvrede kenbaar gemaakt over Essent. U geeft aan dat u ten onrechte bent aangemeld en dat u het aanbod en de aanmeldbevestiging nooit heeft mogen ontvangen.

Ik heb geprobeerd u hierover te bellen, maar ik heb u helaas niet bereikt.

Wij hebben uw verzoek in behandeling genomen om uw aanmelding als onterecht te beschouwen. Wij hebben dit verzoek afgewezen omdat het aanbod per e-mail naar u is verstuurd. Volgens onze administratie heeft u dit aanbod geaccepteerd op 10 oktober 2016 om 19:22 uur. Wij hebben daarna de aanmelding doorgevoerd en hebben u de aanmeldbevestiging gestuurd.

Omdat het een zakelijke overeenkomst betreft is er geen sprake van een bedenktijd. U heeft immers een vrijblijvende offerte digitaal geaccepteerd.

De aanmelding bij Essent is daarom terecht. De kosten die wij in rekening hebben gebracht voor de periode waarin wij hebben geleverd en de opzegvergoeding is om die reden terecht. Omdat u binnen een jaar bent overgestapt naar een andere leverancier is uw recht op compensatie van de opzegvergoeding van uw vorige leverancier vervallen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dave
    Essent Webcare
    MAR
    Jullie zouden inderdaad helemaal gelijk hebben als ik die e-mail ontvangen had en bevestigd heb. Maar ik heb nooit een e-mail ontvangen en dus ook nooit deze kunne accepteren. Ik begin dan te denken dat hij naar een ander e-mail adres gestuurd is misschien wel naar een kennis van de persoon die mij gebeld heeft. Hij las ook al een verhaaltje op wat onverstaanbaar en snel was.
    Zouden jullie kunnen dit kunnen nakijken omdat ik zelf nog wel weet welke e-mails ik krijg en bevestig.
    Essent
    Ik heb zojuist in een priivébericht gereageerd, dit omdat het bericht privacygevoelige informatie bevat.

Mireille
    Essent webcare
    Essent

Ook een klacht indienen over Essent?