Klacht Essent: Ten onrechte afmelding

Hans Verburg

Ik krijg van Essent te horen dat ik afgemeld ben als klant.
Van Nuon krijg ik te horen dat ik welkom ben als ieuwe klant
Van Enexis krijg ik rekeningen voor transport van stroom etc.
Daarbij blijkt dat iemand zich gemeld heeft als klant van Nuon met mijn adres.
Zelf heb ik part noch deel aan deze transactie, maar ik moet er zelf maar uitkomen, niemand doet iets en het kost ca. 6 weken voordat het hersteld is. In de tussentijd moet ik maar betalen anders wordt mijn stroom afgesloten!
M.i. Ligt de fout bij Essent of Nuon: beide organisaties hebben niet gecontroleerd of ik me wel wilde afmelden en of de persoon die zich aanmeldde bij Nuon wel op dit adres woonde.

Essent
    Geachte heer Verburg,Ik vind het vervelend om te horen dat er op uw adres een nieuwe aanmelding is gedaan bij een andere leverancier (in dit geval Nuon).Sinds de vrije markt (liberalisering) in 2004 mogen de klant zelf kiezen voor een energieleverancier. Het komt inderdaad wel eens voor dat er helaas een verkeerd huisnummer ingevoerd is. Dit is u nu overkomen. U kunt daar niks aan doen, u heeft er alleen veel last van. Excuses hiervoor.Ik zie bij ons in het systeem dat er een verzoek verstuurd is naar de verantwoordelijke afdeling op 23 november. In het verzoek is uw klacht duidelijk verwoord. Wij nemen contact op met Nuon en gaan ervoor zorgen dat alles hersteld gaat worden. Helaas heeft dit een verwerkingsperiode nodig van vier tot zes weken na indienen verzoek bij de verantwoordelijke afdeling. U ontvangt dus van ons uiterlijk 4 januari bericht van ons hierover.Met vriendelijke groet,Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
    Hans Verburg
    Doodgewone controle van een adres heeft toch niets te maken met de vrije energiemarkt? Op zijn minst verwacht ik dat degene die de fout maakt deze ook herstelt. Inmiddels is Essent bereid om € 10 telefoonkosten te vergoeden en men verwacht dat alles hersteld is rond 4.1.2013.Blijft de vraag wat ik moet doen met de rekeningen van Enexis en Nuon.
    Essent
    Geachte heer Verburg,Ons advies is om de rekening van Enexis wel te betalen. U kunt het beste contact opnemen met Nuon om daar advies te vragen over die rekening.Met vriendelijke groet,Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
    Hans Verburg
    Ik vind dat degene die de fout maakt deze moet oplossen
    Essent maakt het zich gemakkelijk: los het zelf maar op, neem contact op met Nuon, betaal de onterechte rekening etc.
    Niet akkoord dus, integendeel. Essent: doe je werk

Ook een klacht indienen over Essent?