Opgelost door Essent: termijnnota ad 92 onterecht

sad Opgelost
M.E. Brouwer

Klantnummer: 0171376534
Beste heer Brouwer,
Hartelijk dank voor uw bericht per e-mail. Ik heb u zojuist kort telefonisch gesproken. Omdat u aangaf dat ik niet gelegen belde, beantwoord ik uw vraag graag per e-mail.
Allereerst excuses voor de verwarrende manier van factureren.
Rond 30-11-2017 maakt Essent een bedrag van € 19,32 over op uw bankrekening. Dit bedrag bestaat uit een verrekening van de volgende bedragen:

Eindafrekening: € 205,38- te ontvangen
Jaarafrekening: € 44,06 te betalen

Opzegvergoeding: € 50,- te betalen

Termijnnota 465302802776: € 92,- te betalen

Totaal: € 19,32 te ontvangen

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Heeft u nog vragen?
Op onze website vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Ook regelt u gemakkelijk en snel uw energiezaken op Mijn Essent. U kunt uw persoonlijke gegevens inzien en wijzigen en grip houden op uw verbruik.

Will Donders

Essent Klantenservice

Bovenstaande reactie van Essent , staat me niet aan:
De 92 termijnnota is niet duidelijk , immers het contract is overgegaan naar de dochter Energie Direct .
daarnaast is de opzegvergoeding onterecht ( oversteek naar 100% dochter)

92 meer vergoeding, de onterecht opzegvergoeding wordt door Energie Direct vergoed ( wat een administratie om niet....)

Essent
    Beste heer Brouwer,

Wij brengen termijnbedragen in rekening totdat de eindafrekening is opgemaakt. Het termijnbedrag van november van 92 euro hebben wij dan ook verrekend op de eindafrekening. Dit kunt u zien op de bladzijde waar ook de meterstanden staan. Daarop staan de in rekening gebrachte termijnbedragen.

Ik begrijp dat er verwarring kan zijn ontstaan door alle facturen. U heeft een jaarafrekening gehad van alleen elektriciteit. Daarop zijn ook alleen de termijnbedragen van elektriciteit verrekend.
    Daarnaast heeft u een eindafrekening gehad met elektriciteit en gas. Hierop hebben wij de termijnbedragen van gas verrekend. Tevens is het laatste termijnbedrag van november van elektriciteit en gas verrekend.

De jaarafrekening gaat over de periode 20 oktober 2016 tot en met 22 oktober 2017 voor elektriciteit.
    De eindafrekening gaat over de periode 20 oktober 2017 tot en met 30 oktober 2017 voor gas en voor elektriciteit van 23 oktober 2017 tot en met 30 oktober 2017.

Het termijnbedrag van 92 euro is op gemaakt op 8 november, de eindafrekening op 16 november. Vandaar dat dit nog wel in rekening is gebracht en verrekend op de eindafrekening.

De boete is terecht in rekening gebracht. Energiedirect.nl is een leverancier met zijn eigen voorwaarden ondanks dat dit een dochteronderneming van ons is.

Ik hoop dat ik met deze uitleg meer duidelijkheid heb kunnen scheppen voor u.

Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare

M.E. Brouwer

Ook een klacht indienen over Essent?