Klacht Essent: teruggave welkomstgeschenk

arrpsmjlk

wij werden in de media markt aangesproken door een medewerker van de essent die ons wist te vertellen dat we veel goedkoper uit konden zijn bij essent
Na alles goed aangehoord te hebben besloten we om een contract te tekenen bij essent
Het bleek al gauw dat het toch niet zo was als ze voor gesteld hadden dus toen we een goed bod kregen van de Nuon zijn we overgestapt. De boete werd betaald die we kregen van de essent. N u kregen we plots een mail dat we € 100,-- van het kado wat een kado kaart was van € 175,-- terug moesten betalen . Na de mail beantwoord te hebben dat wij dit niet zouden doen omdat het een kado was werden we gebeld met het verzoek het bedrag toch terug te storten omdat we voortijdig ons contract beeindigd hadden nadat wij dit geweigerd hadden werd het zonder pardon van onze rekening afgehaald door de essent . Wij hebben het bedrag terug laten boeken en werden toen weer gebeld door essent dat het terug betaald moest worden maar een kado is toch een kado

ik zou graag willen dat ze dit kado als zodanig laten en geen geld meer van ons terug verlangen

Essent
    Beste,

U ben in augustus 2015 akkoord gegaan met een overeenkomst. Op 13 augustus hebben wij deze overeenkomst per email naar u gestuurd.

Als u op de bladzijde Mijn Energieovereenkomst kijkt ziet u onderaan staan: Bij een voortijdige beëindiging van de overeenkomst binnen het eerste jaar heeft Essent het recht om de waarde van het cadeau terug te vorderen.

U bent binnen het eerste jaar overgestapt en hierdoor vorderen wij 100 euro terug van het cadeau. U dient dit bedrag dus wel aan ons te voldoen.

De incassoprocedure blijft doorlopen tot wij de betaling hebben ontvangen.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat u had gehoopt, mijn excuses hiervoor.

Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
    arrpsmjlk
    wij gaan nog onderzoeken of we daadwerkelijk zo veel verbruik hadden waardoor de afrekening zo hoog was want dit is anders volgens ons misleiding . Er is ons iets heel anders voor gerekend en wij hebben ons inziens niet meer verbruik gehad dan andere jaren dus hoe kan het dat het dan zo hoog is .Dit is misschien niet het antwoord dat U verwacht had maar we willen eerst alles goed onderzoeken met vriendelijke groet
    Essent
    Beste,

Het is begrijpelijk dat u graag wilt onderzoeken of de afrekening die u heeft ontvangen klopt. Mocht u hier hulp bij nodig hebben dan horen we het graag.

Mireille
    Essent Klantenservice