Klacht Essent: Terugvordering welkomstgeschenk + 200 Euro boete

# 152026
BedMin

İk werd in de mediamarkt aangesproken door Essent. Of ik een contract wilden en 225 euro aan kortingsbonnen voor de Mediamarkt. Nadat ik de tarieven bekeken en goed de medewerker hebben uitgehoord, heb ik dit contract getekend. Na 6 maanden wegens ziektes moest ik verhuizen naar buitenland. Essent wil nu Terugvordering welkomstgeschenk + 200 Euro boete dat ik moet betalen. İk ben niet overgestapt naar een andere energie bedrijf. İk ben ziek daarom moest ik naar buitenland verhuizen. Wanneer ik beter Word kom ik terug naar Nederland en ben ik weer de klant van Essent.

Graag wil ik dat Essent die terugvordering terugdraait zodat ik die niet hoef te betalen.

Essent
    Beste BedMin,

Allereerst wil ik u bedanken dat u de moeite heeft genomen om uw onvrede kenbaar te maken. Ik heb geprobeerd u telefonisch te bereiken op het telefoonnummer wat u heeft doorgegeven, maar helaas lijkt dit niet nummer niet meer in gebruik te zijn.

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat u een opzegvergoeding krijgt wanneer u vanwege een persoonlijk situatie, zoals gezondheidsredenen, verhuist naar het buitenland.

De overeenkomst die u heeft is voor bepaalde tijd. In de overeenkomst die wij u hebben toegestuurd hebben wij vermeld dat wanneer deze voortijdig beëindigt wordt, dat wij dan een opzegvergoeding in rekening brengen. Als er binnen het eerst jaar opgezegd wordt, dan vorderen wij een deel van het welkomstgeschenk terug. Ook bij emigratie brengen wij een opzegvergoeding in rekening.

Wij hebben de opzegvergoeding derhalve terecht in rekening gebracht. Indien u zich binnen een half jaar weer aanmeldt een Nederlands adres, dan krijgt u onder bepaalde voorwaarden uw opzegvergoeding terug. Op dit moment laten wij de opzegvergoeding niet vervallen.

Ik wens u veel sterkte toe met uw gezondheid.

Dave
    Essent Webcare
    BedMin
    Dank je wel voor uw voorstel en voor goede wensen. Maar ik weet niet of ik terug naar Nederland kom, weet echt niet.
    Groetjes.

Ook een klacht indienen over Essent?