Klacht Essent: Tweede maal na jaarafrekening fors bijbetalen ondanks goed gebruikmaking van

Ben Huizen

Ter voorkoming van bijbetaling op jaarafrekening controleert "Verbruiksmanager" of voorschot van energieverbruik nog op schema ligt. Om de twee maanden zal Essent Verbruiksmanager er aan herinneren om van deze service gebruik te maken. Zo ook vandaag 6 aug 2012. Meterstanden Gas en Electra doorgegeven en advies luidt : Huidige voorschotbedrag € 119,-- verlagen naar € 102,--. Met dit voorschotbedrag komt mijn jaarafrekening rond nul euro uit. Ik heb mijn voorschotbedrag € 119,-- behouden. Voorgaande jaren exact gelijke handeling. Toch werd mij voor de tweede maal forse bijbetaling berekend. Vorig jaar maar liefst € 316,-- en dit jaar € 90,-- bijbetalen. Hoe kan dit gebeuren. Is Essent Verbruiksmanager wel betrouwbaar. Worden de gegevens wel zorgvuldig berekend. Opvallend is ook dat vlak voor de jaarafrekening (ongeveer een maand) het voorschotbedrag plotseling te laag is en fors moet worden bijbetaald. Uitleg hoe om te gaan met Verbruiksmanager lijkt mij niet nodig. Zo moeilijk is het niet. Gaarne bericht. Met vriendelijke groet. Ben Huizen. Klantnr. Essent : 0102691859.

Wanneer elke keer blijkt dat voorschotbedrag toereikend is dan is bijbetaling niet nodig.

Essent
    Geachte heer Huizen,Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken over uw klacht over de verbruiksmanager. Ik heb u verteld dat u vaker dan 1 keer per 2 maanden de verbruiksmamanger heeft gebruikt. Hierdoor kan de verbruiksmanager geen goed advies geven over het voorschot. U gaat vanaf nu wel om de 2 maanden gebruik maken van de verbruiksmanager.Met vriendelijke groet,Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?