Klacht Essent: Vals voorgelicht en misleidend opnieuw klant gemaakt

Linda Wubbels

Misleidend contract afgesloten. De 'adviseur' beweerde ons verbruik in kaart te hebben en op basis daarvan is er een contract afgesloten. Nu blijkt zijn advies een onrealistisch advies te zijn geweest en kregen wij een jaarafrekening van bijna €1000-

Omdat Essent al wél aan ons heeft toegegeven dat het niet klopt wat de adviseur heeft gedaan zou het netjes zijn als ze minimaal de helft van de jaarafrekening kwijtschelden. Ze boden ons 10% coulance aan maar dit vinden wij erg klantonvriendelijk.

Essent
    Beste Linda. Bedankt voor je bericht.

Wat ontzettend vervelend dat de aanmelding bij Essent niet op de juiste manier is gegaan. Mijn excuus dat u het op deze manier heeft ervaren.

Het is wel zo dat u akkoord bent gegaan met een bepaald verwacht verbruik. Dit kan ten alle tijden afwijken van het daadwerkelijke verbruik. Dat is bij u het geval. Wij bieden daarin vele mogelijkheden om door het jaar heen uw verbruik en bijpassend termijnbedrag te checken.

De situatie is hoe dan ook erg vervelend. Om die reden komen wij vanuit Essent u tegemoet met 10% van de bijbetaling op uw jaarrekening. Daarnaast heeft u een betalingsregeling getroffen over het resterende deel. Deze tegemoetkoming en betalingsregeling heeft mijn collega al voor u verwerkt. In overleg met u heb ik deze afspraak laten staan.

Ik vind het jammer dat hiermee uw ontevredenheid niet weggenomen is. Mijn excuses voor het ongemak.

Webcare Essent

Linda Wubbels
Essent wil ons afschepen met 10% maar dit is écht een lachertje. Ze hebben ons onder valse voorwendselen klant gemaakt. Als gelijk voorgesteld was wat ons werkelijke maandbedrag zou zijn (ruim het dubbele) waren wij nooit overgestapt naar Essent. Nu zijn we foutief voorgelicht door de adviseur en opgezadeld met een mega jaarafrekening

Ook een klacht indienen over Essent?