Opgelost door Essent: Veel hoger stroomverbruik na installatie slimme meter

Janminnaard

Afrekening Essent ontvangen. Voorgaande twee jaren verbruik rond de 3000 kWh, periode eind mei tot eind mei.

Afgelopen september slimme meter gekregen. Mei tot september ongeveer 700 kWh, logisch. Vervolgens zouden we van september tot nu bijna 3500 kWh gebruikt hebben, totaal dus bijna 4200 kWh. Uit de 700 kWh tussen mei en september leid ik af dat in voorgaande jaren de periode september tot mei ongeveer 2300 kWh zou moeten zijn, een toename dus van 1900 kWh, meer dan 80%, over die acht maanden.

Er is niets veranderd in gezinssamenstelling, apparatuur, etc. Ik ben wel al een paar jaar bezig overal waar het kan spaarlampen toe te passen. Dat levert geen kapitalen op, maar zou toch wat moeten schelen de goede kant op.

Ik heb Essent gebeld, gesproken met de heer Sven Mieren. Kwam natuurlijk geen steek verder. Wat me zeer dwarszit is het feit dat hij verwijst naar de netbeheerder, Enexis. Niet terecht, Essent is mijn contractpartij.

Serieus genomen worden. Een goede verklaring voor het sterk verhoogde verbruik vinden. Meter controleren. Onterecht in rekening gebracht verbruik gecrediteerd krijgen.

Janminnaard
    Correctie, rekenfout in m'n procenten, het moet natuurlijk een toename van 1200 kWh zijn, ruim 50%.
    Essent
    Geachte heer Minnaard,
    Op 30 mei 2014 hebben wij telefonisch contact gehad over uw klacht die u heeft ingediend op www.klachtenkompas.nl.
    Wij hebben uw verbruik vergeleken van de jaarafrekening 2012/2013 en de jaarafrekening 2013/2014. Zoals u zelf aangeeft is er niets veranderd in uw gezinssamenstelling en/of uw apparatuur. De verandering die er wel is, is juist dat u apparatuur die (meer) energie verbruikt niet meer heeft.
    Wij hebben samen geen verklaring gevonden voor uw verbruik. Aan de hand van uw meterstanden hebben wij geconstateerd dat u in 13 dagen een verbruik heeft gehad van 175 kWh. U wilt graag dat de meter wordt nagekeken. Ik heb u uitgelegd dat uw netbeheerder, Enexis, verantwoordelijk is voor de meter. Ik heb Enexis gebeld en de situatie aan hen uitgelegd. Ik heb u vervolgens met hen doorverbonden.
    Zoals afgesproken zal ik de klacht op www.klachtenkompas.nl sluiten middels dit bericht. Ik hoop dat de oorzaak van uw (hogere) verbruik snel gevonden wordt.
    Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Dave
    Essent Klantenservice Webcare
    Verder met Enexis.

Janminnaard

Ook een klacht indienen over Essent?