Klacht Essent: Veel te hoge eindafrekening,betaalde maandtermijnbedrag te laag op eindafrekening.

Hallo,

Ik heb recent mijn eindafrekening ontvangen.
Het verbaasd mij dat ik 796,75 euro moet bijbetalen.
Het gaat over de periode 21-11-2012 tot 2-6-2013.
Ik ben in deze periode 2 maanden niet thuis geweest omdat ik bij familie was.
In deze periode heb ik de hoofdschakelaar in de meterkast uitgezet.
Ik vind op mijn bankafschriften terug dat ik over deze periode een bedrag van 1176,58 euro heb betaald.
Vreemd genoeg staat in de eindafrekening dat dit maar 655 euro is geweest.
Ik vraag mij af hoe dit kan en zou graag een nieuwe eindafrekening ontvangen waarin de bedragen wel correct zijn vermeld.
Bij voorbaat dank.
Mvg,

D.Jonker

Graag zou ik de eindafrekening met correcte bedragen ontvangen.

Essent
    Beste mevrouw Jonker,Ten eerste wil ik u bedanken voor uw bericht.Ter verduidelijking met betrekking tot de door u betaalde voorschotten heb ik een e-mail gestuurd naar uw hotmail account.Met vriendelijke groet,Richard
    Essent Klantenservice
    Webcare
    DJ
    Hallo,Ik heb de email ontvangen.
    Ik lees daarin dat jullie erbij blijven dat ik totaal 655 euro heb betaald.
    Ik heb nogmaals mijn bankafschriften bekeken en berekend dat ik toch echt 1178,56 euro heb betaald(exclusief de aanmaankosten)
    Graag wil ik dat er nog eens goed naar gekeken wordt.
    Het is onmogelijk dat mijn bankafschriften aangeven dat het is overgemaakt naar jullie,maar dat het niet bij jullie is aangekomen.
    Dit zou mij zeer verbazen.Mvg
    Essent
    Beste mevrouw Jonker, Zoals reeds aangegeven door mijn collega, hebben wij totaal 655 euro ontvangen. U geeft aan dat dit niet het geval is. Heeft u de mogelijkheid om uw bankafschriften naar ons toe te zenden? Dan gaan wij het nog een keer voor u na? U kunt dit toezenden middels een webformulier op onze website of via de post.Met vriendelijke groet,Hermine
    Klantenservice Essent
    DJ
    Hallo,Zodra ik een kopie van alle correspondentie van jullie heb ontvangen kan ik alles nakijken.
    Ik ben 6 maanden klant geweest van jullie en ik betwijfel zeer sterk dat ik voor 1400 euro stroom en gas heb gebruikt.
    Dit voornamelijk omdat ik in deze periode 2 maanden niet thuis ben geweest.
    Vreemd genoeg is dit net de periode waarin ik het meest gebruikt zou hebben.
    Daar ik de hoofdschakelaar in de meterkast heb uitgezet vind ik dit zeer merkwaardig.
    Ik hoop de kopieen te ontvangen
    Essent
    Beste mevrouw Jonker,Op 22 mei heb ik u een email verstuurd met de herinneringen, aanmaankosten en Laatste betaalmogelijkheid. Op 23 mei heb ik u een overzicht per email verstuurd met alle in rekening gebrachte voorschotten, aanmaankosten en Laatste betaalmogelijkheid. U kunt dit gebruiken om naast uw eigen overzichten van de bank te leggen.
    Mijn collega heeft u reeds voorgesteld om een kopie van uw bankafschriften te sturen zodat wij deze ook hier kunnen controleren. Dit hebben wij tot op heden nog niet ontvangen.Voor wat betreft de eindafrekening, is deze juist. De beginmeterstanden van 21 november 2012 en de eindmeterstanden van 5 juni 2013 zijn door u zelf doorgegeven. Dit is dus het verbruik wat de meter heeft geregistreerd. Wij gaan ervanuit dat u de juiste meterstanden aan ons heeft doorgegeven.
    De eindafrekening gaat over een winterperiode, deze winter heeft helaas ook langer plaatsgevonden. Op een jaarafrekening van 12 maanden brengen wij ook 12 voorschotten in rekening. In de winterperiode is het voorschot niet toereikend voor het verbruik. In de zomerperiode betaalt u meer voorschot dan dat er verbruik is. Dit compenseert elkaar.
    Op de eindafrekening heeft u de compensatie van de zomermaanden niet. Hierdoor is er een hoge bijbetaling ontstaan.Met vriendelijke groet,Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
    DJ
    Geen oplossing,geen kopieen correspondentie.
    Volgens essent 1450 euro stroom en gas gebruikt in 4 maanden tijd.
    Hoe is dit mogelijk voor iemand die alleen woont en overdag niet thuis is?(dus naast de koelkast niks gebruikt)
    Is essent echt zo onvoorstelbaar duur?
    Ik zou graag uitzoeken waar de fout zit.
    Bij voorkeur met hulp van de klantenservice.
    Graag zou ik dus (voor de derde keer) kopieen van alle correspondentie ontvangen.Mvg

DJ

Ook een klacht indienen over Essent?