Klacht Essent: Verhogen termijnbedrag zonder uitleg hiervan

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 687767
Gebruiker
Gebruiker1694244834
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik heb 4 jaar geleden een contract met Essent afgesloten voor 5 jaar, mijn contract eindigt 23 juli 2024. In het contract zijn vaste tarieven afgesloten, dit jaar echter moest ik bijbetalen en werd mijn termijnbedrag met ongeveer 30 euro verhoogd, terwijl ik niet meer verbruikt heb. Komt dit door het invoeren van het prijsplafond en zijn de eerdere afspraken dan niet meer geldig ? Is dit geen contractbreuk ? Verder is de jaarrekening dit jaar heel anders dan de jaren ervoor, alleen een bedrag wat je verbruikt zou hebben, totaal niet te controleren. Een hele slechte respons op de vragen die ik had over mijn jaarrekening gestuurd via de mail, namelijk GEEN respons.

Gewenste oplossing

Dat ze op een normale manier uitleg geven over de verhoging die ze hebben ingevoerd , wat indruist tegen de bepalingen van het contract dat is afgesloten.
Geboden oplossing
Bedankt voor het sturen van een overzicht van de jaar rekeningen, het enige wat ik mis is het tarief wat jullie berekend hebben. Op 21-3-2023 heb ik via een mail van jullie nog de garantie gekregen dat mijn tarief, afgesproken in mijn energiecontract, onveranderd blijft tot 23-7-2024. Mijn gasverbruik was gestegen met 20-25% maar mijn factuurbedrag met ruim 60%. Ik weet dat de kosten van netbeheer zijn gestegen, maar dat kan de enorme stijging niet verantwoorden. Graag inzage in tarief dat gebruikt is in de laatste jaarrekening. Vriendelijke groet
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Goedemorgen,

    Wat leuk om te lezen dat je 4 jaar geleden hebt gekozen om 5 jaar bij ons te blijven met dit mooie contract! Ik hoop dat we je nog vele jaren als tevreden klant mogen beschouwen!

    Per mail sturen we inderdaad een korte versie toe van de jaarrekening, maar online en in de app kan je de jaarrekening volledig openen. Heb je daar al naar gekeken? Je vind de jaarrekening tussen de facturen in het financiële overzicht.

    Je hebt in het afgelopen jaar helaas meer gas verbruikt dan in voorgaande jaren. Het stroomverbruik lag wel rond dezelfde lijn.

    Onze verwachting is dat je het komende jaar ook meer gas gaat verbruiken dan in voorgaande jaren. Om deze reden hebben we je termijnbedrag hoger ingeschat dan je gewend bent. Echter, wanneer blijkt dat je minder verbruikt dan we hadden verwacht, laten we je dat natuurlijk weten. Aan jou dan de keuze of je je termijnbedrag verlaagt of laat staan zoals wij het in hebben geschat.

    Het aanpassen van je termijnbedrag kan eenvoudig en snel in onze gratis Verbruiksmanager app of online in MijnEssent. Hier vind je ook iedere maand een update over je verbruik en je termijnbedrag.

    Met warme groet,
    Anna
  2. Auteur
    Gebruiker1694244834
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Essent
    Datum
    Goed dat je dit aangeeft!

    Daarom heb ik direct je jaarafrekening per mail verstuurd. Mocht je hierover nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

    Groeten

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen