Klacht Essent: verschil afspraak offerte met eindafrekening

Klachtnummer
# 40053
Gebruiker
klachtenkompas.nl
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Met Essent telefonisch afspraak gemaakt en via mijn mail (nog in mijn bezit 31-10- 2012)GAS 2300 m3 en stroom 4500 Kwh voor€ 170 per maand all inn.
Hierop geen schriftelijke reactie maar 1 week later een telefoontje dat er rekening is gehouden met bovengenoemd verbruik. De inhouding zou € 176 in plaats van € 170 zijn. Vandaag een eindafrekening van Essent ontvangen waaruit blijkt dat ik 4015 kwh stroom en 2157 M3 gas heb gebruikt. Het verbruik van stroom en gas is duidelijk minder dan waar ik, maar ook Essent vanuit zijn gegaan.
Maar nu blijkt dat ik € 301,84 moet nabetalen, terwijl ik een teruggave verwacht.
Ik heb het vermoeden dat ze destijds bewust niet schriftelijk gereageerd hebben, om een dubbele agenda te verbergen en mij zo proberen op te lichten.

De oplossing

Nakomen afspraak. Ik moet geld terugkrijgen naar schatting € 150 in plaats van nabetalen.
Deze klacht heb ik inmiddels doorgezonden naar Essent

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Essent is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen