Klacht Essent: Vervolg op Essent klacht # 269579

Jorizzz1977

Vervolg op klacht # 269579

Laatste reactie Essent:

"Op het moment dat de brief is verstuurd waren er meerdere termijnbedragen niet betaald. Ondanks dat er betalingen zijn gedaan enkele dagen nadat de brief is verstuurd kunnen wij alleen u weer als klant terugnemen als er voldaan is aan de voorwaarden die in de brief gesteld worden."

Mijn opmerking:

Zoals meerdere malen aangegeven geb ik de brief waaraan Essent refereerd niet ontvangen.

Dit weet Essent natuurlijk zelf ook wel dondersgoed en de klachtenafhandeling van Essent is er dus i.i.g. bij Essent niet op gericht om op te lossen maar om de zaak moedwillend te frustreren, te negeren en niet serieus re nemen blijkt hier wel duidelijk uit.

Mijn vragen:

Wat zijn de voorwaarden die worden genoemd in deze z.g.n. gestuurde maar nooit ontvangen brief?

Voldoe ik aan deze voorwaarden?

Accepteert Essent mijn nieuw contractverlenging aanvraag onder de normale voorwaarden zonder extra kosten te rekenen?

Verwijderd Essent mijn registratie als wanbetaler?

Geen extra kosten voortijdig beëindigen contract, nieuw contractverlenging onder normale voorwaarden en verwijdering registratie als wanbetaler.
Essent ontwijkt 'weer' zeer opzichtig en geeft bewust geen antwoord op mijn zeer helder niets aan het toeval overlatende gestelde vragen. Nogmaals: 1. Wat zijn de regels van Essent omtrent voortijdige contract beëindiging bij wanbetalen? 2. Kan Essent aantonen dat ik mij niet aan deze regels heb gehouden en dus wel het recht had mijn contract te voortijdig te mogen beëindigen? 3. Kan Essent de bewijsvoering sturen van dat ik mij niet aan deze regels heb gehouden om aan te tonen dat er in mijn geval dan ook terecht tot contactbeëindiging wegens wanbetaling is overgegaan? Gaan we bij Essent weer opzichtig net doen alsof we dom zijn? .. Of krijg ik nu eindelijk eens serieus antwoord?

Essent
    Beste,

Ik beantwoord graag uw vragen.

1: De voorwaarden om klant te worden is de gehele achterstand te betalen en tegelijkertijd ook een waarborgsom van 600 euro.
    2: Als u deze betaling overmaakt dan voldoet u aan de voorwaarden
    3: U hoeft geen extra kosten te betalen voor een aansluiting bij Essent, het is alleen de achterstand en de waarborgsom. Over kosten van een eventuele afsluiting hebben wij geen inzicht in.
    4: Het bericht van einde levering blijft in het landelijk systeem staan waar alle netbeheerders en energieleveranciers inzicht in hebben.

Wij gaan niet akkoord met de oplossing die u aangeeft.

Angelique
    Essent Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?