Klacht Essent: Voorschotbedrag afgeschreven na beëindiging contract

LSW

Op 25 januari heb ik na beëindiging van mijn contract bij Essent de eindafrekening gekregen waaruit bleek dat ik €339,36 terug zou krijgen. Dit bedrag zou op 07-02-2015 aan mij worden overgemaakt. Toen dit er vandaag echter nog niet was en ik hierover belde met Essent kreeg ik te horen dat het bedrag van €221,36 op 13-02-2015 aan mij zou worden overgemaakt. Op mijn vraag waarom het bedrag in eens €118 lager was kreeg ik te horen dat dit het voorschotbedrag voor de maand februari was terwijl mijn contract per 13-01-2015 beëindigd is. De verdere uitleg was onsamenhangend.
Ik vraag mij dus af waarom ik nog een volledig voorschotbedrag moet betalen voor de maand februari terwijl mijn contract al per 13-01-2015 beëindigd is en alle facturen zijn betaald inclusief het volledige voorschotbedrag voor de maand januari.

Tevens vind ik het opmerkelijk dat er ineens een week later wordt uitbetaald dan op de eindafrekening door jullie vermeld staat en dat het bedrag is veranderd.

Het volledige bedrag van €339,36 waar ik recht op heb en wat door jullie zelf berekend is ontvangen zoals staat aangegeven op de eindafrekening. Een eindafrekening is tenslotte een eindafrekening en zou niet meer voor verrassingen moeten zorgen nadat deze door jullie verstuurd is.

Essent
    Beste Heer Witvoet,Op 12 februari heb ik je telefonisch gesproken betreft de klacht. Hierin heb ik je uitleg gegeven waarom het laatste voorschot van februari meetelt op de eindafrekening en dat dit bedrag in mindering is gebracht op de eindafrekening zelf. Wegens de blokkade is er een vertraging voor de teruggave. Het bedrag zal eind deze week worden overgemaakt.Verder wil ik je bedanken voor de feedback die je ons hebt gegeven. De informatie was duidelijk voor je en naar aanleiding van het gesprek zal ik de klacht sluiten.Met vriendelijke groet,
    Fleur
    Essent Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?