Klacht Essent: vordering allang voldaan, maar Essent blijft geld terugstorten

ML Fung

Dit is een vervolg klacht voor Essent.
Ik ga ook klacht indienen zowel bij ACM als Nationale Ombudsman om dit soort signalen van misbruik van bevoegdheden.
Echter, ontstaat nu een "welles-nietes discussie" zowel bij Essent als deurwaarder.
Sowieso, zijn de vorderingen foutief. Ik heb alles al betaald.
Ik wil deze problematiek graag aan de kaak stellen, omdat energiebedrijven met hun machtspositie vaak onschuldige
consumenten in een hoek willen drukken.
Ik ben van mening, dat een consument recht heeft op een betalingsregeling ongeacht de hoogte van het bedrag.
Nogmaals, energierekeningen zijn duur genoeg voor elke huishouden.
Het feit dat Essent erg inconsistent had gehandeld en mij niet eens op de hoogte had gesteld over Incasso procedure, vind ik na 3 jaar relatie erg teleurstellend.
Op 11 September jl. maakte ik pas kennis met hun deurwaarder. Die heeft zijn versie van het verhaal.
Ik heb een "nare bijsmaak" eraan over gehouden, omdat ik qua sanctie niet evenredig vond ten opzichte van de daad.
Bovendien had ooit een rechter in Rotterdam mij in het verre verleden aangeraden om toch altijd deelbetalingen te
blijven doen, omdat - zodra het tot een rechtszaak zou komen - de rechter over het algemeen in het voordeel van de
onschuldige burger zal gaan beslissen vanwege "zwart op wit aantonen van goede wil". Dan heeft de burger in de ogen
van de rechter toch erg haar best gedaan. Dit advies heb ik altijd onthouden.
Dit verklaart waarom ik gewoon die bedragen E. 35,- en restbedrag ad E. 28,18 blijf terug storten.
Ik wil Uw instantie dringend verzoeken om mij te bevrijden van deze eindafrekening.
Ik heb alles al voldaan. Er bestaat geen vordering meer. Men had niets van zich laten horen m.b.t. vervolg klacht en dit is niet aan mij te wijten.
Het is niet juist om betalingen van een consument te weigeren of beletten te betalen, als men bereid is om te betalen. Dit is toch te gek voor woorden?
Bovendien is het ten strengste verboden om een consument zomaar te incrimineren.
In mijn opinie is dat een vorm van machtsmisbruik en wraakactie, omdat ik het contract niet meer heb laten verlengen.

Ik heb eindafrekening al betaald. Zaak terughalen bij deurwaarder. Er is geen rechtsgrond. Overdracht was niet terecht en had nooit mogen plaats vinden, omdat ik wel 2e klacht bij Essent heb ingediend.

Essent
    Beste ML Fung,

Omdat het gaat om terugkerende onvrede heb je klacht doorgezet naar onze klachtenafdeling. Er zal binnen 2 werkdagen contact met je worden opgenomen hierover.

Groetjes,
    Webcare Essent

ML Fung
Mijn terugkerende onvrede wordt doorgezet naar Afdeling Klachten bij Essent.

Ook een klacht indienen over ?