Klacht Essent: Weigert kopie te sturen van afrekening aan klant Essent

Pontiac

Ben Budgetcoach (vrijwilliger) en mijn klant zijn ex-bewindvoerder zijn er twee betalingen afgeschreven, waaronder op 20 maart 2018 bedrag 742,02 euro en op 17 april 321,02 euro en Essent en zijn vorige bewindvoerder (die slecht werk deed en niet meer helpen), weigeren beide een afschrift van de afrekening en uitleg van 17 april hoe ze aan dit bedrag komen. Essent is verplicht te sturen. Navraag bij de administratie schijnt dat het bedrag aan afrekening stukken lager ligt, tussen 100 en 150 euro, misschien de reden om dit angstvallig niet te verstrekken. Mijn klant is thans bij de Kredietbank en die krijgen ook niet deze gegevens. GGN dossiernr. 4159515 kunt U inlichtingen vragen over mijn klant, wie het betreft.

Dat Essent GGN belt en vraagt om welk persoon het gaat en meteen de afrekening op papier verstuurd (742,02 euro) plus uitleg of evt nota voor het bedrag van 321,02 euro. Vaak gebeld maar ze weigeren, moet maar naar de bewindvoerder informeren, terwijl wij via een rechtszaak bij hem weg zijn gegaan en erg boos is en NIETS meer wil doen. Bij weigeren, stinkt de zaak.

Essent
    Ik heb het desbetreffende adres opgezocht in ons systeem en ik zie het helaas niet terug. In ons eerder bericht ben je ingelicht dat je bij de juiste partij moet wezen als het naar hen is uitbesteed. Helaas kan ik dat nu niet controleren vanwege het ontbreken van de klantgegevens. .

Uiteraard wil ik je graag zo goed mogelijk helpen en inlichten. Het ontbreken van dit adres maakt het lastiger. Vanwege de privacyregelgeving is het niet simpelweg niet toegelaten om zomaar gegevens te overhandigen. Tegelijkertijd zal ik geen inzicht hebben in de huidige situatie als het eenmaal uitbesteed is.

Vanwege de situatie die jij schets (en het ontbreken van klantgegevens) wil ik je adviseren om rechtstreeks contact op te met ons. Hierdoor heb je en de bewoner (jouw klant) de mogelijkheid om rechtstreeks ingelicht te worden. We zijn te bereiken op 0900-1550 (Op werkdagen van 8:00 uur tot 18:00 uur en weekend 09:00 uur tot 13:00 uur  reguliere belkosten).

Groet, Webcare Essent

Pontiac
Essent schuift het probleem naar de GGN en die weigert inlichtingen te verstrekken, Essent is opdrachtgever en kan GGN opdracht geven de opgevraagde gegevens te verstrekken , maar dat doet Essent niet. Die laat zijn (nog steeds, maar niet lang meer) klant stikken. Als GGN niet doet wat ze moeten doen, moet Essent met dit bedrijf kappen. En wat betreft de beide afrekeningen van 20 maart en 17 april 2018, die weigert Essent nog steeds te verstrekken. Nabetaling van 1.063,04 euro en niet de papieren willen verstrekken, dan verschuil je je. Als er een schuld is bij Essent en zij geven dit ook door aan GGN, bestaat de mogelijkheid dat er dubbel wordt geind, via GGN en Essent en kan alleen worden opgelost door van beide afrekening een bewijs op papier te sturen hoe de bedragen tot stand zijn gekomen. Essent en GGN, een leuke combinatie, de ene weigert alles en de ander doet niets en schuift alles af. BELACHELIJK. Ook de GGN laat niets van hun horen tot nu toe, ook een klacht ingediend.

Ook een klacht indienen over Essent?