Opgelost door Essent: Worden gewoon opgelicht.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 277017
Gebruiker
Mens2
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ons energieverbruik is te gek om waar te zijn, hebben in maart de 150 Liter boiler van 2500 Watt uitgezet om stroom te besparen, branden s'avonds geen licht meer, alleen de tv en hebben de kachel dit jaar nog niet aangehad, gebruiken alleen gas om s'avonds te koken. De stroom is per maart met 2000 KwH omhoog gegaan en het gas met 1000 M3 terwijl wij totaal niets meer verbruiken.

De oplossing

Een juiste berekening en geen oplichters praktijken.

Vriendelijke groet, Sylvia Mens

Bijlagen

2 reacties

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste Sylvia,

    Zojuist hebben we telefonisch contact gehad. Hieruit is gebleken dat het aangegeven gas verbuik een schatting bleek te zijn. Na het doornemen van alle uitgelezen meterstanden viel het gelukkig mee. Jullie zijn juist goed bezig met het besparen. Vanaf november t/m februari is het hoogste gas verbruik geweest, dit ivm de winter. Qua elektriciteit zijn jullie juist omlaag gegaan in het verbruik.

    Bedankt voor het prettige telefoongesprek en mochten jullie nog vragen hebben, laat het mij gerust weten.

    Met vriendelijke groet, Tabitha
    Webcare Essent
  2. Auteur
    Mens2
    Datum
    Wij waren in de veronderstelling dat de maandelijks opgegeven bedragen definitief waren, maar Tabitha heeft ons zeer vriendelijk en duidelijk uitgelegd dat dit schattingen zijn van voorgaande jaren, dus was onze klacht onjuist.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mens2
Datum
Uiteindelijke oplossing
Dat de maandelijkse aangegeven bedragen een schatting zijn, dus was onze klacht niet juist.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen