Klacht Essent: Zie hier boven

GS

Mijn gas meter kan door afstand die verder is dan 10 mtr niet uitgelezen worden het probleem is bekend bij Stedin, maar Essent wil dit niet begrijpen. Volgens word er keuring mijn Electra uitgelezen en ontvang ik netjes een overzicht tot 1 mei na mijn jaarafrekening ineens deze niet uitgelezen word mijn gastanden gaf ik zelf netjes door. Omdat ik aangegeven heb, na verzoek(dat weer een nieuwe gas meter geplaatst moet worden), heb ik aangegeven dat ik dit niet voor de 3e maal wil....dit verhelpt niet het probleem!! Ter dwang weiger ze nu mijn Electra meter uit te lezen,met de verklaring dat dit niet uitgelezen kan worden ! Ik heb contact gehad met Steding en die vertelde mijn dat de electra meter het doet en uitgelzen kan worden ( nou ja !) Wat Essent wil berijken met deze achtie? een dure eind jaarrekening komt omdat ik geen nieuwe gas meter WIL!! gelukkig ben ik oplettend en maak elke maand foto s van me gebruik ben zeer teleurgesteld want ik vond Essent een fijne leverancier maar dit soort dingen is buitengewoon ONPROFESIONEEL!!

Aller eerst excuses!! en het willen begrijpen dat mijn gas stand niet uitgelezen kan worden!! En stoppen met verzoek voor een nieuwe gas meter te plaatsen!!!

Goedemiddag heer/mevrouw Scheepbouwer,

Wat vervelend dat die niet uitgelezen kan worden ivm de afstand. Wel is het heel fijn dat u zo alert bent en dit goed bijhoud met foto's te maken.

Uw netbeheerder geeft ons de status aan van uw meters. De reden weten wij zelf niet mocht het niet werken of dergelijk.

Hebben wij u gevraagd om een nieuwe gasmeter te plaatsen of heeft uw netbeheerder dat gedaan? Als dat vanuit onze kant is geweest, is dit niet de bedoeling. Mijn excuses hiervoor.

We weten nu waarom het niet uitgelezen kan worden en snappen wij dat u uw meterstanden handmatig doorvoert. Hiervoor willen we u bedanken.

Ik hoor het graag van u als ik nog iets voor u kan doen.

Goedemiddag heer/mevrouw Scheepbouwer,

Ik hoor het graag van u als ik nog iets voor u kan doen.

GS
    Fijn voor u reactie...het is toen op verzoek van Essent een nieuwe Gas meter geplaatst...het bleek dat de afstand het probleem was nu weiger Essent dit te acsepteren en komt nu dat daarom de Electra( ineens ) OOK niet uitgelezen kan worden terwijl Stedin mij tot 2x toe verteld dat in de meter elektra geen storing of wat dan ook zit! Essent weiger mij overzicht te geven verbruik Electra van gas word bijgehouden en bij eind nota door gegeven. MVG
    Essent
    Ik heb het voor u in het landelijk systeem gecontroleerd. Er staat daar in vermeld dat beide meters niet uitleesbaar zijn. Dit wordt vanuit uw netbeheerder bepaald en niet door Essent. Essent kan uw meter(s) status niet aanpassen. Uw netbeheerder is hier volledig verantwoordelijk voor.

Groeten,

Groeten,
    GS
    Dank u voor de reactie maar ik heb met Stedin Gebeld en die deelde mij mede dat de elektra het doet en uitgelezen kan worden vreemd die tegenliggers berichten ! En raar dat Essent gelijk niet bij het evt mislukken van het uitlezen mij niet op de hoogte brengt !
    Hi,

Fijn dat ik je nog even telefonisch heb gesproken. Ik heb ook nog even snel contact opgenomen met Stedin, om uit te zoeken waar nu precies het probleem zit.

4 dagen geleden is er geconstateerd dat er ook een storing zit in jouw elektriciteit meter. Stedin gaat dit verder uit zoeken en neemt zo snel mogelijk per telefoon of per brief contact met u op om een afspraak te maken.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak, maar ik vertrouw erop dat het helemaal in orde komt!

Groetjes,
    Danisha
    Essent klantenservice
    Hi,

Groetjes,
    Danisha
    Essent klantenservice
    GS
    De klacht is niet opgelost Essent blijf erbij dat er een storing is in mijn Electra meter Stedin meld dat het uitgelezen kan worden en niks aan de hand is ...en de Gas meter niet verholpen kan worden omdat de afstand tussen de meters meer dan 10 mrt is Essent blijf weigeren mijn Electra meter uit te lezen voor de termijn verbruik !
    Goedemiddag,

Ik snap dat het super vervelend is dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Het vervelende in dit geval is dat wij echt afhankelijk zijn van Stedin. Zij lezen de standen uit en wij ontvangen deze standen weer. Deze standen worden weergegeven in een centraal register waar wij als energieleverancier bij kunnen. Als zij deze wel uit kunnen lezen, maar niet in dat register plaatsen / vermelden krijgen wij deze informatie ook niet.

Ik heb nogmaals gekeken en ik zie echt dat er geen standen bekend zijn sinds mei 2019. Om deze reden zeggen wij dan ook dat er een storing is, omdat wij niks in kunnen zien. Ook wij hebben contact opgenomen met Stedin en zij gaan niet voor niks een afspraak inplannen om naar de meter te kijken. Er zit op dit moment even iets niet goed in de meter waardoor wij geen overzicht kunnen opstellen. Het is dus niet zo dat wij geen overzicht willen sturen, het is gewoon echt niet mogelijk om deze op dit moment op te stellen.

Ik snap dat dit super vervelend is maar wij zijn afhankelijk van Stedin en kunnen in dit geval ook alleen maar afwachten. Zodra de meter weer werkt worden de overzichten weer opgesteld, en kun je deze ook gewoon van ons verwachten!

Voor nu moeten we dus nog even afwachten totdat Stedin langs is geweest. Daarna kunnen wij weer meer voor je betekenen. Sorry dat we dit nu kunnen! Nogmaals, ik snap dat het super vervelend is. Zeker als je zo goed bezig bent met het bijhouden van je verbruik. Als je het fijn vindt kunnen wij natuurlijk altijd een tussentijdse berekening maken. Hiervoor hebben we de actuele meterstanden nodig. Als je deze stuurt naar antwoordconsument@essent.nl met daarbij je postcode + huisnummer, naam contractant en geboortedatum, dan kijken gaan wij aan de slag

Ik hoor het graag als er nog vragen zijn!

Groet,
    Elke
    Webcare Essent

GS
De Brief van 5 aug goed gelezen waarin ze zeggen contact hebben opgenomen met Stedin en dat zij een afspraak met mij gaat maken..WELNU ...als ze werkelijk contact hebben opgenomen met Stedin hadden ze te horen gekregen dat de afspraak al een paar dagen staat ! Volgens ..een andere werknemer van Essent vertelde mij wegens privacy hun niet namens mij mogen bellen Dus...miss een idee het systheem van Essent te controle of die wel goed werkt ?

Ook een klacht indienen over Essent?