Klacht Eteck b.v.: Nog in behandeling.....

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 506334
Gebruiker
SP
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Vervolg machtsmonopolie Eteck

Geboden Oplossing:

Bedankt voor je bericht. We begrijpen dat het niet hebben van warm water gedurende twee dagen niet fijn is en dat je graag duidelijkheid wil hebben over wat zich heeft afgespeeld en wat we kunnen doen om je financieel tegemoet te komen.

Ondertussen heb je ook al reactie van ons gekregen op je e-mailberichten en heb je van ons vernomen dat de situatie wordt onderzocht en dat alle bewoners in een keer worden geïnformeerd indien een compensatie op zijn plaats is.

We vragen je daarom vriendelijk om dat bericht af te wachten.

Met vriendelijke groet,
Eteck Webcareteam

Mijn reactie:
Ik wacht het bericht af.
Op dit moment is het voor mij zeker nog niet opgelost.
Aangezien er sprake is van onvoorziene langdurige onderbreking die er ‘uit sprong’ tussen een groot aantal andere storingen in de afgelopen maanden (waaronder bijvoorbeeld op 1/10-2/10 een elektriciteitsstoring in ons appartement die 22 uren duurde!) verwacht ik de compensatie te krijgen waar consumenten die niet kunnen kiezen voor hun energieleverancier recht op hebben.
Hierbij ga ik naast de informatie van de Woonbond ook uit van de Algemene Leveringsvoorwaarden Eteck 2019, ik citeer:
Artikel 22 Compensatie en terugbetaling
22.1. Ingeval van een ernstige storing in de levering van Warmte
in de zin van artikel 3a Warmtewet heeft Contractant recht op compensatie conform het bepaalde in artikel 3a Warmtewet en artikel 4 Warmteregeling.

De oplossing

Ik wil dat Eteck me niet met een kluitje het riet in stuurt.
Als consument heb ik mijn plicht tot betaling van de energiekosten en als leverancier heeft Eteck de plicht om de verantwoordelijkheid te nemen voor het adequaat afhandelen van klachten.

2 reacties

  1. Auteur
    Eteck b.v.
    Datum
    Beste S.A. Pronk,

    Ik vind het vervelend om te lezen dat je het gevoel hebt dat je met een kluitje het riet in wordt gestuurd. Dat is zeker niet onze bedoeling! Zoals we je in onze reactie op je klacht op 14 december 2020 hebben laten weten, begrijpen we dat dit een vervelende situatie is geweest voor jou en voor je buren die ook last hebben gehad van deze storing.

    Op dit moment voeren we een een analyse uit van wat er precies is gebeurd, wat de oorzaak was en hoe lang de storing heeft geduurd. Pas als we dat helemaal duidelijk hebben, kan er op basis van de voorwaarden bepaald worden of en zo ja; op welke compensatie je recht hebt.

    Omdat er meerdere huishoudens last van deze storing hebben gehad, communiceren we collectief. Alle bewoners die last hebben gehad van de storing krijgen tegelijk hetzelfde bericht. Wel zo eerlijk, toch? Het collectieve bericht kan nog even duren, zeker nu met de feestdagen zijn niet al mijn collega's op kantoor aanwezig, maar we zijn jou en je buren zeker niet vergeten! We komen er bij iedereen tegelijk op terug. Ik vraag je daarom nogmaals om even geduld te hebben en onze berichtgeving af te wachten.

    Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling!

    Groet,
    Miranda van het Eteck Webcareteam
  2. Auteur
    Eteck b.v.
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste S.A. Pronk,

    Ik vind het vervelend om te lezen dat je het gevoel hebt dat je met een kluitje het riet in wordt gestuurd. Dat is zeker niet onze bedoeling! Zoals we je in onze reactie op je klacht van 14 december 2020 hebben laten weten, begrijpen we dat dit een vervelende situatie is geweest voor jou en voor je buren die ook last hebben gehad van deze storing.

    Op dit moment voeren we een een analyse uit van wat er precies is gebeurd, wat de oorzaak was en hoe lang de storing heeft geduurd. Pas als we dat helemaal duidelijk hebben, kan er op basis van de voorwaarden bepaald worden of en zo ja; op welke compensatie je recht hebt.

    Omdat er meerdere huishoudens last van deze storing hebben gehad, communiceren we collectief. Alle bewoners die last hebben gehad van de storing krijgen tegelijk hetzelfde bericht. Wel zo eerlijk, toch? Het collectieve bericht kan nog even duren, zeker nu met de feestdagen zijn niet al mijn collega's op kantoor aanwezig, maar we zijn jou en je buren zeker niet vergeten! We komen er bij iedereen tegelijk op terug. Ik vraag je daarom nogmaals om even geduld te hebben en onze berichtgeving af te wachten.

    Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling!

    Groet,
    Miranda van het Eteck Webcareteam

Uiteindelijke oplossing

Auteur
SP
Datum
Uiteindelijke oplossing
Afhandeling klacht.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Eteck b.v.?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen