Klacht Etihad Airways: Onterechte weigering om te vliegen met ETIHAD - GEEN REACTIES

ETIHAD WEIGERT PASSAGIER ONTERECHT

Ik meld mij op vrijdag 1 april bij de check-in op Schiphol voor mijn vlucht naar Abu Dhabi en van daaruit direct naar Seoul.
Ik word geweigerd om in te checken omdat ik een visum voor Zuid-Korea nodig zou hebben.
De check-in medewerkster D. is niet gevoelig voor mijn argumenten, dat dat niet juist is.
Ik bel zelfs in haar bij zijn met de ambassade van Zuid-Korea.
Ook de supervisor M. wenst geen hulp te bieden en weigert mij als passagier.

Ik vraag duidelijk om in het boekingssysteem aan te geven dat ik als off-load wordt genoteerd.
Ik ontvangt geen bewijs dat ik geweigerd ben.

Er wordt mij geen hulp geboden voor re-booking en er wordt aangegeven dat ik zelf een nieuwe vlucht moet boeken.

Met veel hulp van derden en urenlange telefoongesprekken met Etihad wordt het volgende duidelijk:

1. De off-load status is niet vermeld. Ik word geconfronteerd met een no-show status en volledig kostenverlies van het ticket.
2. Na enige uren wordt het Etihad duidelijk dat de check-in medewerkers onjuist hebben gehandeld.
Er is geen visum nodig voor een Europees staatsburger naar Zuid-Korea.
Etihad geeft toe dat er een fout is begaan en dat een notitie in mijn reservering is vastgelegd.
3. Voor de re-booking van een vlucht de volgende dag, 2 april, worden € 306,07 extra kosten berekend.
De heer Dominique, supervisor van Etihad reservation, meldt dat indien Etihad-reservation de fout had begaan, dat hij alles zou doen om de extra kosten niet in rekening te brengen.
Hij verwijst nu echter naar Schiphol om de extra kosten te verhalen.

De gevolgen voor mij waren significant:
1. Ik moest een overnachting vinden in Nederland en kosten maken om naar dit logeeradres en de volgende dag weer naar Schiphol terug te reizen.
2. Ik was niet in staat om op tijd mijn werkzaamheden te verrichten in Seoul, met zakelijk reputatie verlies tot gevolg. Het niet nakomen van afspraken is aldaar een ernstig punt, zoals u weet.
3. Hoge telefoonkosten naar Abu Dhabi en Seoul / met privé- en zakelijke personen en met Etihad.

Belangrijk is dat ik bij de check-in vermeld heeft dat ik een resident van de UAE ben en dus ook niet geweigerd had mogen worden voor mijn vlucht naar Abu Dhabi.
ik heb overigens de Oostenrijkse nationaliteit en paspoort.
Ook dat zijn geen reden om mij als Europeaan te weigeren.

Wat is de reden waarom ETIHAD niet bereikbaar is voor een reactie, nu al 1 maand lang? Mails naar de GM in Nederland, naar het hoofdkantoor in UAE .......

Alle kosten vergoeden.
Compensatie voor het enorme ongemak.
Excuses voor het niet reageren en de fouten die zijn begaan.

Wij vinden dat Etihad Airways hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Etihad Airways?