Klacht ETS Isolatie: Schade veroorzaakt bij aanbrengen spouwmuur isolatie

Gebruiker1559305962

Schade veroorzaakt bij aanbrengen spouwmuur isolatie

- Lente 2019  ETS isolatie is buitendienst medewerker langs geweest voor het uitbrengen van een offerte. Men heeft tijdens dit bezoek aan voorzijde en achterzijde van de woning boringen gedaan om vast te stellen of de spouw (ruimte tussen twee muren) dik genoeg is om isolatiemateriaal in te spuiten. Men heeft vastgesteld dat de ruimte voldoende is om te isoleren.
- Men is in december 2019 langs geweest voor het uitvoeren van de werkzaamheden. Aan de voorzijde heeft men gepoogd om de isolatie aan te brengen naast te voordeur, maar bij het boren van gaten is men erachter gekomen dat de muur naast de voordeur (toilet) een enkelsteens muur betreft. Men heeft door de muur geboord, waardoor een deel van muur is losgekomen en twee tegels beschadigd zijn geraakt.
- Deze schade had voorkomen kunnen worden wanneer er bij het uitbrengen van offerte ook op deze een plek een proefboring had gedaan. Proefboringen zijn toen alleen gedaan aan de andere kant van de voordeur (voor de woonkamer).
- Medewerkers op locatie hebben direct aangegeven dat mij geen blaam treft. De leidinggevende is direct geïnformeerd over het voorval.

- Ik heb mijn klacht telefonisch en schriftelijk kenbaar gemaakt, maar de firma ETS isolatie is op geen enkele manier bereid om mij tegemoet te komen.
- ETS isolatie stelt dat aan de buitenzijde niet waarneembaar is dan het een enkelsteens muur betreft, waardoor de schade niet hun verantwoordelijkheid is.
- Door de aanwezigheid van de enkelsteensmuur kan er niet worden geïsoleerd rondom het toilet, waardoor 1/6 minder isolatie is aangebracht. Mijn inziens zou het factuurbedrag ook verlaagd moeten worden aangezien er minder isolatie is aangebracht dan van te voren afgesproken. ETS isolatie stelt hierin dat men minimum prijzen wordt gewerkt en daardoor geen compensatie mogelijk is.

1) Vergoeding van ontstane schade in het toilet (circa €200,- )
2) Compensatie voor minder aangebrachte spouwmuurisolatie (circa €100,-)

Wij vinden dat ETS Isolatie hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ETS Isolatie?