Klacht Etsy.com: Niet nagekomen tijdige verzending, en extra douanekosten bij ophalen product.

Mijn naam mag openbaar

Op 20 juli 2020 heb ik een gepersonaliseerde basketbal besteld bij Etsy.
Omdat ik zeker wilde dat het kado voor de bestemde 40 jarige, op tijd zou zijn, heb ik gekozen voor een hoger bedrag aan verzendkosten (ca. 50,- euro) voor verzending vanuit Amerika.

De bal was echter 4 dagen later dan de op de site van Etsy destijds vermelde uiterste verwachte levertijd van 10 augustus 2020, waardoor ik het verjaardagskado niet op de verjaardag heb kunnen geven.
Daarom wil ik de door mij extra gemaakte verzendkosten van 13,54 euro terug, vanwege de daartoe gekozen snellere verzendoptie USPS Priority Mail International. Voorafgaand ben ik ook niet geïnformeerd over vertragingen. Ik heb voor enige informatie zelf moeten 'chatten' (dat was rond 7 augustus) omdat er geen mailadres noch een Nederlands telefoonnummer op de site staat. In de chat kwam het er op neer dat men het ook niet wist.

In plaats van naar mijn woning gezonden, kon ik de bal op 14 augustus 2020 ophalen bij de Gamma. Daar kwam ik tot een nieuwe onaangename verrassing, namelijk dat ik er ook nog eens 22,07 euro extra aan douane kosten voor moest betalen. Dit is nooit eerder door Etsy vermeld, en zag ik ook niet op de site terug.

Na contact hierover via de chat, gaf Etsy aan dat dit per land wisselt, en men dit nooit exact kon vermelden. Ik ben het er niet mee eens, omdat je WEL kunt melden dat deze kosten bestaan en nog verrekend zullen worden. Ook kun je best een indicatie van deze kosten op de site melden.

De gepersonaliseerde bal heeft mij in totaal nu 119,59 gekost. Ik had deze nooit besteld als ik van tevoren had geweten dat deze zo duur uit zou vallen.

Ik heb op 16 augustus 2020 gevraagd of Etsy mij het bedrag van 35,61 (13.54 + 22,07) euro binnen 3 dagen terugstort. Toen ik gisteren zag dat dit niet was gebeurd, heb ik via de chat gemeld dat ik de consumentenbond zou gaan benaderen.

Dat men mij de onterecht teveel gemaakte kosten van 35,61 euro terugstort.

Wij vinden dat Etsy.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Etsy.com?