Opgelost door Euroclix: Claim wordt steeds afgewezen

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 356527
Gebruiker
Cbalkenende
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Ik heb via euroclix assistent een order geplaatst bij saniweb op 24 december. Tot op heden wordt mijn claim steeds afgekeurd met een reden die niet van toepassing is op mij. Het gaat voor mij om een behoorlijk aantal clicks.

De oplossing

Ik wil de clix ontvangen waar ik recht op heb.

9 reacties

  1. Auteur
    Euroclix
    Datum
    Beste mevrouw Balkenende,

    EuroClix heeft inderdaad een transactie geregistreerd op 24 december 2018, via de Clix Assistent. Dat wil zeggen dat wij geregistreerd hebben dat u via de Clix Assistent naar de website van saniweb bent gegaan. Of u daar een aankoop heeft gedaan, konden wij helaas niet zien, omdat u zich dan op het systeem van de adverteerder begeeft.
    Na verloop van tijd heeft u geconstateerd dat de Clix niet zijn toegekend en heeft u een claim ingediend bij EuroClix. Daarbij heeft u de bestelgegevens overlegd inclusief een orderbevestiging. Met deze gegevens zijn wij vervolgens naar de adverteerder gegaan. Zij geven aan dat de transactie niet in aanmerking komt voor de commissie en verstrekken deze dan ook niet.
    Dit kan meerdere oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat er niet direct via EuroClix aan de actie is deelgenomen, of dat tussentijds het bestelproces is onderbroken (bijv. om te zoeken naar kortingscodes) of dat de bestelling is geannuleerd, geretourneerd of niet (op tijd) is betaald. Over de exacte reden geven zij geen uitsluitsel.
    Omdat de transactie is afgekeurd door de adverteerder, ontvangt EuroClix geen commissie over de bestelling. Uit deze vergoeding kennen we doorgaans de Clix toe en om deze reden kunnen wij ook nu geen Clix toekennen.
    Heel graag zou EuroClix de commissie van saniweb ontvangen en daaruit ook de Clix toekennen; het verzoek aan u is, of EuroClix samen met u op zou kunnen trekken richting saniweb om dit aan te kaarten?

    Wij vernemen graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    ^Chris
    EuroClix Ledenservice
  2. Auteur
    Cbalkenende
    Datum
    Ja dat vind ik goed. Saniweb weet namelijk nergens vanaf en wijst naar jullie. Zolang ik maar krijg waar ik recht op heb.
  3. Auteur
    Euroclix
    Datum
    Zou u de conversatie, welke u heeft gehad met Saniweb kunnen doorsturen naar ons? Wij zullen het dossier dan compleet maken en alle partijen die hierbij betrokken zijn (zoals ook de advertentie netwerken die hier onderdeel van uitmaken) manen tot actie.

    Bij voorbaat dank.

    Met vriendelijke groet,

    ^Chris
    EuroClix Ledenservice
  4. Auteur
    Cbalkenende
    Datum
    ik heb screenshots van het chatgesprek en dit heb ik ook naar jullie klantenservice doorgestuurd. samen met een bankafschrift en een factuur
  5. Auteur
    Euroclix
    Datum
    Nogmaals dank voor de screenshots. We hebben overlegd aan ons contactpersoon bij het advertentienetwerk, welke hopelijk of contact opneemt met saniweb of ons meer kan vertellen over het verloop van de registratie van de bestelling.

    We laten zo snel mogelijk van ons horen.

    Met vriendelijke groet,

    ^Chris
    EuroClix Ledenservice
  6. Auteur
    Cbalkenende
    Datum
    Is er al iets bekend?
  7. Auteur
    Euroclix
    Datum
    Nee, helaas nog niet. Vorige week is de verzoek tot verduidelijking van de afkeuring van de transactie bij het advertentienetwerk neergelegd. Deze zal op haar beurt dit verzoek voorleggen aan Saniweb. Zij hebben ons verzekerd dat dit is gebeurd, echter hebben daar nog geen reactie op mogen ontvangen.
    Wij zullen hier uiteraard achter aan blijven zitten en komen hier zo snel mogelijk op terug.

    Met vriendelijke groet,

    ^Chris
    EuroClix Ledenservice
  8. Auteur
    Euroclix
    Datum
    Beste mevrouw Balkenende,
    We hebben inmiddels terugkoppeling van Saniweb, maar deze is in onze ogen allerminst toereikend dan wel bevredigend. De aard van het probleem is technisch, waar nog langer naar gekeken dient te worden. Omdat dit nog meer tijd in beslag gaat nemen en wij vinden dat dit voor u als lid lang genoeg heeft geduurd, hebben wij besloten de Clix alvast beschikbaar te stellen. Deze zijn reeds toegevoegd aan uw saldo.

    Wij zullen de zaak verder oppakken met het advertentienetwerk en de adverteerder teneinde de commissie te mogen ontvangen.

    Excuses voor het ongemak en hopende u hiermee van dienst te zijn.

    Met vriendelijke groet,

    ^Chris
    EuroClix Ledenservice
  9. Auteur
    Cbalkenende
    Datum
    Dank u wel!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Cbalkenende
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Euroclix?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen