Opgelost door Eurocol: Eurocol SpeciaalVoeg 706 niet vochtbestendig, voegen bevriezen en barsten.

M. Vermeulen

Terrastegels zijn gevoegd met 706WD. Dit produkt is volgens verpakking en producent: "zowel vocht als vorst bestendig en geschikt voor zwembaden, badkamers en terrassen. Voegen mogen niet verpoederen".
Na de vorst blijken voegen aan schaduwkant kapotgevroren. Ook tegels zijn losgeraakt door vocht en vorst inwerking.
N.a.v. deze klacht heeft Eurocol toepassing en produkt getest.
Deze tests gaan er vanuit dat vocht verdampt is als het gaat vriezen en aldus voldoet volgens Eurocol het produkt.
'sWinters zijn voegen natuurlijk vaak vochtig en is er vorstgevaar.
Mijn rechtsbijstandsverzekering stelt Eurocol dan ook produktaansprakelijk voor dit gebrek en nu wijst Eurocol aansprakelijkheid af omdat: " de veronderstelling dat 706 vocht en vorst bestendig is, onjuist is. Zo is b.v. metselwerk niet vochtbestendig, doch wel vorstbestendig".
Metselwerk is staand, vocht loopt eraf!
M.a.w. op een liggend terras is voegwerk van DW706 NIET vochtbestendig en het zal bij vorst barsten!

Eurocol geeft zowel op de verpakking als bij de wijze van testen onjuiste, ondeugdelijke en tegenstrijdige produktinformatie.
Eurocol ontkent en weigert een bevredigende en afdoende oplossing voor het hierdoor ontstane probleem. Het terras is ruim 40 m2. De schade is dan ook aanzienlijk en zal met de jaren toenemen.

Wij vinden dat Eurocol hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

M. Vermeulen
    Eurocol heeft ander voegmateriaal aangeboden

M. Vermeulen

Ook een klacht indienen over Eurocol?