Klacht Europcar: Bruiloft een Jaquar huren ..... 1 op 1 overleg bij de receptie

m.h.82

Via de internetsite van europcar werd er een Jaquar XF gepresenteerd die we erg gaaf vonden voor op onze bruiloft. In overleg met de service medewerkster bij europcar filiaal Den Haag zuid hebben we mogen kiezen voor een sedan / station en de kleuren zwart / blauw / grijs. Daarnaast hadden we aangegeven dat het misschien iets zou kunnen uitlopen vanwege de planning van de bruiloft. Dit was geen probleem en konden sleutels in de sleutelbus deponeren. Ze gaf ons een bevestiging van de reservering mee waarop specifiek dit model stond benoemd en wij konden deze op 23 december om 17:00 uur ophalen. Echter was er op de dag van afhalen helemaal geen Jaquar XF beschikbaar. Daarnaast was het ook niet mogelijk om de auto later dan 17:00 uur in te leveren. Al met al een hele grote teleurstelling en voelen ons niet gewaardeerd als klant. Een alternatief was een BMW 5 serie, een prachtige auto, maar niet het beloofde product zoals besproken. Bij het inleveren waren beide filialen gesloten.

Al met al stel ik voor om het verschuldigde huur bedrag terug te storten naar onze rekening. Mocht hier geen gehoor aangegeven worden dan zal ik het bedrag via de ING laten terugvorderen met overleg van bewijs dat de Jaguar is gereserveerd. Ik beroep mijzelf op het niet / of gedeeltelijk niet verkregen product.

Europcar
    Geachte heer Hoogenboom,Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar en gefeliciteerd met uw huwelijk.Ik heb uw bericht gelezen en ik betreur uw ervaring. Ik heb contact gehad met ons verhurende filiaal, van een garantie van een specifiek type en kleur is geen sprake. U boekt een autoklasse en geen specifiek model.
    Ondanks dat ik uw standpunt begrijp bent u wel correct belast voor de huurkosten. Ik kan geen restitutie in gang zetten.Ik vertrouw u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groeten,Europcar Nederland
    m.h.82
    Geachte Europcar (Yvonne GIELISSE-MOLLEMA),Uw korte reactie typeert de situatie. De reactie mist de kern van het verhaal en de daarbij horende oplossing. De procedures van het verhuren van auto`s zou eerste nog eens bij de medewerkers meer helder moeten zijn. Een getekende overeenkomst zou per mail nog naar mij toe verzonden worden. Helaas tot op heden nog niets ontvangen. In afwachting van uw reactie, met gepaste groet,
    M. Hoogenboom
    Europcar
    Geachte heer Hoogenboom,Ik heb u de getekende huurovereenkomst, de check uit en de factuur per mail gestuurd.Met vriendelijke groeten,Europcar Nederland
    Geachte Europcar,
    Na een melding op het klachtenkompas heb ik uiteindelijk de getekende exemplaren ontvangen. Dit is echter een onderdeel van de klacht. Je mag 2 x een voorstel weigeren via klachtenkompas. Hierna wordt de klacht gesloten. Laat het helder zijn dat de klacht nog niet opgelost is.
    Het is dan weer duidelijk hoe er met de serieuze klachten wordt omgegaan. Het is mij duidelijk dat via een online klachten platform net zoals in het filiaal de klacht niet serieus wordt genomen.

m.h.82

Ook een klacht indienen over Europcar?