Klacht Europeesche verzekeringen: Ondanks een reis- en annuleringsverzekering probeert de Europeesche onder een deel van de claim uit

Toine van Os

Ik heb een 19 daagse reis naar Peru geboekt bij KLM en vanwege Vasculitis in Comfortclass. In Peru werd ik op dag 5 ernstig ziek en moest ik gerepatrieerd worden naar Nederland. De arts verbood mij om verder te reizen. Ik zou mijn gezondheid ernstig in gevaar brengen. Ik werd met rolstoel- en taxiservice gerepatrieerd naar Lima en vandaar een dag later op dezelfde wijze naar Nederland. Ik mocht mij absoluut niet opwinden.
Als ik weer een Comfortstoel wilde hebben voor mijn vrouw en mij moest ik €300 bijbetalen. Na toestemming bleken er geen Confortstoelen beschikbaar en had ik de keus tussen Economy en Businessclass. Ik vond BC wat overdreven maar Economy kon, mede gelet op mijn conditie, absoluut niet en de Comfortstoelen waren bezet. Ik had geen keus en informeerde naar BC. Hiervoor moest ik maar liefst €1.821,- bijbetalen. Dit was een gigantische aanslag op ons budget maar we hadden wederom geen keus en zijn BC teruggereisd naar Amsterdam.
De Maatschappij weigert om ook maar iets van de extra gemaakte (reis-)kosten te vergoeden terwijl ik verzekerd was voor een Economy Comfort en het niet mijn schuld was dat deze klas niet meer beschikbaar was. Bovendien vergoed de maatschappij slechts 13 dagen terwijl dit er 15 dienen te zijn. De gevolmachtigde heeft één dag extra vergoed als doekje voor het bloeden

Een tegemoetkoming in de, buiten mijn schuld om, gemaakte kosten plus 1 extra niet genoten vakantiedag.

Ook een klacht indienen over Europeesche verzekeringen?