Klacht Europeesche verzekeringen: Ongelijke behandeling door de Europeesche!

content Niet opgelost
J.P.T.J. van den Berg

Omdat Iran Air 24 uur vertraging had op een vlucht van Teheran naar Amsterdam (we zouden 10 mei 2018 vliegen, we vlogen 11 mei 2018), hebben wij extra kosten moeten maken en afspraken die op vrijdag gepland stonden, gemist.
Iran Air wil enkel compenseren met 50% korting op de volgende vlucht. Nou, wij vliegen niet vaak naar Iran. Dat schiet dus niet op.
Dus ten einde raad e.e.a maar neergelegd bij onze tussenpersonen, die het op hun beurt bij de Europeesche neergelegd hebben (we waren toevallig allbei bij dezelfde maatschappij verzekerd, met een andere tussenpersoon).
De Europeesche zegt dat deze kosten niet gedekt zijn. Vreemd, ik snap het nog steeds niet. Want waarvoor heb je dan een verzekering?
Maar nu komt het vreemde:
Mijn vriendin ontvangt 61 euro!!! Niet voor de extra kosten in Teheran, maar omdat 'ze zolang heeft moeten wachten voordat haar klacht behandeld werd'.
Ik ontvang NIETS!
We zijn op exact hetzelfde tijdstip op vakantie gegaan en terug gekomen. We zitten allebei bij de Europeesche! We hebben allebei echter een ander tussenpersoon!
Leg het mij maar uit!
Nou dekt 61 euro dus bij lange na niet onze kosten, maar toch. Ik vind dit niet eerlijk. Meten met 2 maten!

Financiele tegemoetkoming. Dit is niet eerlijk. De ene wel en de andere niet. Waarom coulant tegen de ene en niet tegen de andere?

J.P.T.J. van den Berg
Er is geen contact geweest met de Europeesche. Ze hebben dus ook niets aangeboden.

Ook een klacht indienen over Europeesche verzekeringen?