Wij vinden dat Euroquick hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Euroquick : apparaat defect vlak na garantieperiode en leverancier wil niet meewerken aan reparatie
Details
Klacht
Op 19 juni 2019 kocht ik bij het Kookpunt een Handpresso Auto Espressomaker.Sindsdien gebruiken wij deze autopresso als wij op vakantie gaan in de auto. Gezien de corona is dit weinig voorgekomen, om exact te zijn tijdens 5 autoritten (heen en terug) naar midden Europa. Wij denken zelf dat het apparaat dus hooguit 60 kopjes koffie heeft gezet.
Sedert januari hebben we gemerkt dat het apparaat zo af en toe kuren had. Als wij dan koffie gingen zetten, het apparaat volgens de voorschriften met de maatbeker vulden met water en er een aanbevolen (Luccafé) koffiepad in legden, dan ontstond er kort na het op druk brengen een alarmtoon (hoge aanhoudende piep). Na een aantal keren water en koffiepad eruit en weer erin deed de Autopresso het weer zoals het hoort.
Tijdens onze laatste autorit naar de Alpen begin april, gebeurde dat vrijwel elke keer dat we koffie wilden zetten en besloten we het apparaat bij jullie in onderhoud te brengen.
Het kookpunt heeft vervolgens contact opgenomen met de leverancier en deze vertelde dat hij geen reserve-onderdelen kan leveren en dat het opsturen van het apparaat naar hem geen zin heeft. Kortom: ik moest maar een nieuwe kopen!?! Feitelijk is dus niet eens vastgesteld welk defect het apparaat heeft en of er wel nieuwe onderdelen nodig zijn. Nadat ik daarover bij het Kookpunt geklaagd had gaf de leverancier als antwoord dat reparatie te duur zou zijn en ik dus toch maar een nieuwe moest kopen.
Nu wil het toeval dat ik eerder een Handpresso in bezit had, die ook na korte termijn defect was gegaan en dat daarbij de leverancier hetzelfde argument teruggaf, m.b.t. reserveonderdelen en het kopen van een nieuw apparaat. Inmiddels heb ik in maart 2021 inderdaad een nieuwe Handpresso bij het Kookpunt gekocht, dus ik begin me zorgen te maken dat deze ook een korte levensduur heeft en dan niet meer gerepareerd kan worden.
Ik weet dat er Europese regelgeving is die voorschrijft dat er na aankoop nog 7 jaar reserveonderdelen voorradig moeten zijn.
Bovendien vind ik het best heftig dat een apparaat na zo’n gering gebruik al een defect vertoont en dat er dan geen reparatie mogelijk is. Het is ook niet erg milieubewust als zo’n apparaat na nog geen 3 jaar alweer bij het afval moet. U begrijpt dat ik inmiddels ernstig twijfel aan de deugdelijkheid van de artikelen van Handpresso en hun service na aanschaf.
Gewenste oplossing
dat de leverancier met een goede oplossing komt, tegen redelijke kosten,zodat ik weer een werkend apparaat heb.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.