Klacht Euroquick : Euroquick verleent geen service buiten fabrieksverantwoordelijkheden om.

Klachtnummer
# 316063
Gebruiker
M.C. van Lettow
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Handpresso auto is ieder jaar opnieuw na 3 dagen defect. Wij gebruiken handpresso auto ieder jaar alleen tijdens onze vakantie. Telkens na 3 dagen werk het apparaat niet meer. We kregen al 2 keer een nieuwe van de importeur Euroquick uit Numansdorp, wat wij zeer op prijs stelden. We kregen de eerste keer uitgebreide instructies hoe het apparaat te gebruiken. De instructies volgden wij strikt op, echter de constructie blijkt zeer ondeugdelijk en het apparaat heeft het wederom opgegeven. Euroquick wil niet meer tegemoet komen aan de klacht en wil wel een nieuwe verkopen met 30 % korting. Uitleg mondeling Euroquick: de fabrikant geeft ons geen nieuwe meer dus wij kunnen u niet tegemoet komen. Echter, de verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie m.i. bij de verkoper en niet bij de fabrikant. Bovendien geeft EuroQiuck aan dat de bewijslast van het defect bij de klant ligt. of dat zo is, betwijfel ik, echter na demontage van het apparaat is duidelijk te zien en te ruiken dat de elektronica is doorgebrand. (doorgebrande condensator, welke condensator vloeistof op de printplaat heeft gelekt). Deze bewijslast zal hierdoor geen probleem opleveren. Zie de bijlage van doorgebrande en lekkende condensator.

De oplossing

Tevreden wanneer service en coulance ook buiten de verantwoordelijkheden van de fabriek om plaats zal vinden. Wij vinden het zeer redelijk wanneer we de verbeterde versie van het apparaat kunnen kopen en het prijsverschil tussen de 2 apparaten bijbetalen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Euroquick hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Euroquick ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen