Klacht Evides: Na verhuizing geen automatische incasso meer, maar automatische administratiekosten!

AM

Sinds ik in Rotterdam woon ben ik klant bij Evides. Ik werd altijd uitstekend geholpen in ieder telefonisch contact en was een tevreden klant.

Totdat ik begin dit jaar verhuisde. Mijn rekeningen betaalde ik voorheen altijd via automatische incasso. Bij mijn verhuizing netjes contact opgenomen met Evides, alle gegevens doorgegeven van oude woning voor eindafrekening en alle nieuwe gegevens voor een vloeiende overgang. Gevraagd aan de medewerker om de betalingswijze (automatische incasso) zoals voorheen voort te zetten, geen wijzigingen. Dat zou worden doorgevoerd.

Helaas, dit was niet goed doorgevoerd. Al gauw zag ik acceptgiro's binnenkomen met administratiekosten. Voor een tweede keer contact opgenomen, en deze medewerker bood excuses aan en zou dit alsnog in orde maken.

Ook na het tweede contact bleef het fout gaan. Eindstand: administratiekosten blijven oplopen, acceptgiro's blijven binnenkomen en ik word ieder moment van de wateraansluiting afgesloten.

Bij het derde contactmoment vroeg ik hoe dit mogelijk kon zijn. Helaas was de starre medewerker aan de lijn totaal niet begripvol en bleef volhouden dat ik terstond moest betalen, anders zou de wateraansluiting worden afgesloten.

Ook op mijn aanbod om het in den minne op te lossen werd niet op ingegaan. "Daar heb ik geen bevoegdheden voor", aldus de derde medewerker.

Mijn voorstel blijft nog steeds staan: ik betaal alle openstaande rekeningen voor waterverbruik ineens minus de openstaande administratiekosten. Graag zou ik alsnog de automatische incasso daarna willen voortzetten. Mocht dit niet mogelijk zijn vanuit het systeem, dan hoor ik dat ook uiteraard graag. Eerlijkheid duurt het langst. Wellicht dat de vorige medewerkers het niet konden doorvoeren vanwege technische beperkingen. Dat kan ik begrijpen wanneer er openheid van zaken wordt gegeven. Dreigen met drinkwaterafsluiting zonder enige verdieping in de situatie wekt enkel onbegrip en teleurstelling op.

Wij vinden dat Evides hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Evides?