Klacht Ewacht Energiewacht: Wurgcontracten afsluiten waarvan de consequenties mensen niet duidelijk worden gemaakt bij afsluiten

Klachtnummer
# 293780
Gebruiker
Wieger S
Datum
0 reacties

Details

De klacht

In 2012 hebben we een huurcontract voor een CV-ketel afgesloten bij Energiewacht. De reden was dat we op dat moment niet de financiële middelen hadden om een nieuwe ketel aan te schaffen. We sloten het contract af voor een maandbedrag van 37,80 euro. Inmiddels is ons huis verkocht en hebben we een afkoopofferte aangevraagd bij Energiewacht. Het afkoopbedrag werd voorgesteld op 1277,50. Op internet blijkt een nieuwe ketel, zelfde type goedkoper aan te schaffen zijn. Van de 37,80 euro blijkt 12,25 euro per maand het bedrag te zijn dat in mindering wordt gebracht op aanschaf en installatie. Voor NB 25,55 komt Energiewacht eens per anderhalf jaar langs voor een onderhoudsbeurt. Gerekend over de hele contractperiode komt het op een bedrag van 5670 euro!!! Destijds hebben wij ons dat niet gerealiseerd en hebben, achteraf naïef het contract getekend waarmee wij ons geholpen voelden. Maar dit zijn toch wurgcontracten? Dit is toch woekeren?

De oplossing

Een aanzienlijke vermindering van het afkoopbedrag. Na een telefoontje zijn de afkoopkosten van 175 euro in mindering gebracht op de offerte. Maar dan nog blijft er 1102,50 euro over. Bizar!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Ewacht Energiewacht is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ewacht Energiewacht?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen