Klacht Expedia: Accomodatie kan het geboekte niet leveren, Expedia wil geen restitutie betalen.

Klachtnummer
# 689659
Gebruiker
Anouk Beaune
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Vorige week op terugreis vanuit Spanje via Expedia (voor het eerst!) een overnachting in Frankrijk geboekt. Een lange reis en een zwembad om even te ontspannen bij aankomst was noodzakelijk. Via Expedia een accomodatie geboekt (hotelkamer) met zwembad. Na de bevestiging ontvingen wij een mail van de accomodatie dat het zwembad voor onderhoud dicht was en onze geboekte kamer werd omgezet naar een appartement met gedeelde keuken met andere bezoekers. Dat was een tegenvaller, met name het zwembad, dat was voor ons essentieel. Contact met de accomodatie opgenomen en aangegeven dat we juist voor het zwembad geboekt hadden. Na overleg met hen kon ik de boeking annuleren en dat ik hiervoor contact op moest nemen met Expedia. Tot twee maal toe heb ik lang via Chat met Expedia gesproken. Ik kon namelijk wel annuleren, maar kreeg geen resistutie. Expedia gaf aan dat zij alleen wilden terug betalen als de accomodatie akkoord zou zijn. En tot tweemaal toe gaven ze aan dat ze zelf geen contact met de accomodatie kregen. Accomodatie zegt dat zij Expedia akkoord hebben gegeven dat ik mijn boeking kosteloos kon annuleren. Expedia blijft zeggen dat zij deze bevestiging niet hebben gekregen en daardoor niet voor mij konden doen. We hebben een andere accomodatie geboekt (en dus niet meer via Expedia) met zwembad. Maar Expedia verbreekt tot 2 keer toe het contact zodra ik laat weten dat ik de bevestigingsmail van de accomodatie wil doorsturen, waarin zwart op wit staat dat zij akkoord gaan met de annulering. Steeds wordt op dat moment door Expedia het contact verbroken en de persoon die ik aan de lijn heb gekregen, gaf zelfs aan dat een bevestigingsmail van de accomodatie niet geldig is voor annulering en restitutie, terwijl de twee collega's via de chat juist aangeven dat dit nodig is om tot restitutie over te gaan. Gelukkig heb ik alle correspondentie bewaard, ook van de chats met Expedia. Heel vervelend, omdat het onze laatste dagen van de vakantie waren en je zo toch gestresst raakt. Kortom, de accomodatie kan niet leveren wat ik heb geboekt (zwembad) en daardoor komen zij niet de afspraken na. Van Expedia kan ik deze boeking niet annuleren, terwijl ik niet krijg wat ik heb geboekt. Accomodatie is akkoord dat de boeking wordt teruggedraaid, maar Expedia verbreekt daarna tot herhaling toe het contact hierover. Ik wil mijn geld terug.

Gewenste oplossing

Ik wil mijn boekingskosten terugkrijgen, ik heb geen gebruik gemaakt van de accomodatie want zij konden het geboekte niet realiseren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Expedia hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Expedia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen