Klacht Expedia: Expedia neemt mijn klacht niet serieus en betaalt mijn geld niet terug terwijl ik ben bedreigd

Klachtnummer
# 678675
Gebruiker
Selbi
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Ik heb via expedia.nl een hotelverblijf geboekt van 20 juli tot 22 juli 2023 voor Mehmet Bey Otel in Istanbul. Ik ben na een auto reis van 36 uur met mijn gezin (partner en twee minderjarige kinderen) rond 17:00 aangekomen bij het hotel. Al bij aankomst zijn wij niet vriendelijk ontvangen. De receptioniste (met de naam Mehmet waardoor ik vermoed dat hij de eigenaar moet zijn van het hotel) vroeg wie we waren. Ik heb hem verteld dat wij via expedia.nl een verblijf hadden geboekt. Hij zei ga zitten. Na 5 minuten vertelde hij dat de kamer niet gereed was omdat de telefoon het niet deed. Ik heb hem aangegeven dat ik dat geen probleem vond waarop hij even verdween en na een aantal minuten weer terug kwam. Hij vroeg ons om onze paspoorten. Wij hebben hem deze gegeven. Ook vroeg hij mijn man om een blaadje te ondertekenen. Mijn man heeft zonder erbij na te denken zijn handtekening op dat blaadje gezet. Dat papier bestond uit een document met een kassabon eraan gehecht en iets (cijfers) met de hand geschreven. Nadat hij had ondertekend besefte hij dat hij het document zonder te lezen had ondertekend, wat hij normaal gesproken nooit zou doen. Vanwege een vermoeiende autoreis van 36 uur heeft hij er niet bij nagedacht.Hij vroeg of hij een kopie zou krijgen waarop de eigenaar, aangaf dat dat niet zo gebeuren. Stomverbaasd vroeg mijn man of hij dan tenminste naar het document kon kijken waarop de eigenaar zei dat dat niet ging.  Wij begonnen ons erg ongemakkelijk te voelen over het feit dat we niet naar het document konden kijken terwijl mijn man zijn handtekening eronder had gezet.  Als laatste poging vroeg mijn man of hij tenminste een foto van het document kon nemen. De eigenaar werd toen boos en begon ons te chanteren. Hij gaf aan dat wij in het hotel alleen komen blijven als hij dat wilde en anders niet. Wij voelden ons bedreigd en zeer ongemakkelijk.  Ik heb hem nog uitgelegd dat ik zijn reactie niet kon begrijpen omdat het heel gebruikelijk is dat je normaal gesproken een kopie van een ondertekend document kreeg en omdat dat dit keer niet gebeurde en mijn man zonder nadenken had ondertekend wij het document wilden nalezen. Hij werd steeds agressiever en brutaler. Ik voelde mij niet welkom en ook niet veilig. Hij gaf ook aan dat wij niet konden verblijven in zijn hotel. Noodgedwongen moesten wij het hotel verlaten. Ik heb expedia gebeld en gevraagd om restitutie van mijn geld. Zij hebben mijn klacht niet serieus genomen en betalen mijn geld niet terug.

Gewenste oplossing

Ik wil restitutie van mijn geld. Ik heb immers een hotel geboekt waar ik niet kon verblijven vanwege een dreigende situatie naar mij en mijn gezin toe. Ik heb noodgedwongen het hotel moeten verlaten en daar niet kunnen verblijven. Dit is niet mijn eigen keuze geweest. Ik verzoek dan ook om restitutie van het volledige bedrag.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Expedia hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Expedia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen