Klacht Expedia: Waarom kan ik niet annuleren bij Expedia

Klachtnummer
# 269288
Gebruiker
Jan Beverdam
Datum
0 reacties

Details

Klacht

19 juni 2017 helaas de vakantie bij Expedia telefonisch moeten annuleren. Via de mail bevestiging gehad dat dit was gelukt, waarin stond dat er geen bedrag betaald moest worden en dat alles terug gestort zou worden. Gelukkig zat er een annuleringsverzekering bij.
Hierna bleef het verdacht stil.
Na 3 weken geen bericht te hebben gehad, en geen geld terug te hebben ontvangen toch maar even een mailtje gestuurd.
Heen en weer email contact gehad, veel onduidelijkheid wie ik nou eigenlijk was (ik was reiziger 2, de vakantie was niet op mijn naam geboekt).
Uiteindelijk werd verteld dat binnen 14 werkdagen het geld overgemaakt zou zijn, dus ik moest nog even geduld hebben.
Toch stond na deze 14 werkdagen het geld nog niet terug op de rekening ... Weer terug contact gezocht met Expedia. Wat bleek: was de vakantie helemaal niet geannuleerd.
Poging 2 om te annuleren: hotel was gelukt, voor de vlucht zou er terug contact opgenomen worden die week. Je raad het al, dat contact kwam niet.
Zelf dan maar weer contact met Expedia: hotel was niet volledig geannuleerd, vlucht was niet gedaan omdat de persoon bij poging 2 daar niet bevoegd voor was.
Gelukkig heeft deze mevrouw mij goed geholpen en de vakantie op de juiste manier geannuleerd en zou het grootste deel netjes terug betaald worden.
Binnen 12 weken zou het resterende bedrag van het hotel terug gestort worden (dit is nog even afwachten dus).
Nu het verhaal van de vlucht; waar 402 euro voor is betaald krijg ik maar 32 euro terug (restitutiebedrag).
Hoe is dit mogelijk, en wat kan ik hier aan doen?

Gewenste oplossing

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Expedia hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Expedia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen