Klacht Experian: Experian verwart mij met iemand anders

Klachtnummer
# 147470
Gebruiker
Wouter Mettrop
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Op 7 januari vernam ik van Studentmobiel.nl dat mijn aanvraag voor een Tele2-(telefoon-)abonnement is afgewezen. Het gaat om een 2-jarig abonnement met maandelijkse kosten van 36 euro. De eenmalige kosten van 33 euro had ik reeds voldaan.

Ik heb gevraagd naar de reden van mijn afwijzing. Studentmobiel verwees mij door naar Exparian, een kredietcheck-maatschappij. Omdat ik absoluut kredietwaardig ben ging ik uit van een misverstand. Ik belde Experian, maar een bandje vertelde mij dat ik informatie over afwijzingen alleen per mail of brief kan aanvragen. Ik stuurde een mail, met een scan van mijn paspoort (dat was vereist). Ik vroeg Experian het misversand ongedaan te maken. Nu, ruim 27 uur later, heb ik nog geen antwoord ontvangen en ik denk dat dat ook nooit gaat komen. Ik sta ergens als kredietonwaardig te boek, volgens Experian, of dankzij Experian, en ik krijg daar verder geen informatie over. Ik vind dit schandalig en doodeng. Ik wil weten wat hier aan de hand is.

Gewenste oplossing

Antwoord van Experian en verwijdering van mij uit lijsten met kredietonwaardige personen

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Experian hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Experian?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen