Klacht Expert Dronten Zwiers: Tot tweemaal toe ondeugdelijke nieuwe wasmachine geleverd

Kuno

Op 6 feb 2014 hebben wij een nieuwe Samsung wasmachine aangeschaft. Vanwege een fabrieksfout m.b.t. de trommel en een rubberen ring in de wasmachine is deze met medewerking van Expert Dronten door Samsung omgeruild voor een nieuwe wasmachine op 1 april 2014. Deze was van hetzelfde type.
Ook deze vertoont nu helaas dezelfde fabrieksfout. Hiervan hebben wij op 3 juni 2014 in de winkel melding gemaakt.
Weer is de hele procedure in gang gezet. De monteur van Samsung heeft beaamd dat het inderdaad om dezelfde fabrieksfout gaat. Echter nu weigert dhr. [ naam verwijderd](eigenaar/bedrijfsleider?) van Expert Dronten om het apparaat te vervangen voor een nieuwe.

Wij willen geen Samsung wasmachine meer hebben. Wij verwachten dat wij een nieuwe wasmachine van een ander merk naar eigen keuze kunnen uitzoeken, waarbij ons het aankoopbedrag van de Samsung wasmachine, te weten €699,- geheel wordt vergoed.
Anders zien wij ons genoodzaakt de koopovereenkomst te ontbinden.

Expert Dronten Zwiers
    Geachte heer/mevrouw,Er staat een klacht geregistreerd tegen ons bedrijf van de fam Panman.
    Het klacht id is 65148.
    Bij deze wil ik aangeven dat het onterecht is dat wij geregistreerd met een klacht staan en ik verzoek u dan ook deze klacht te verwijderen uit het systeem en de klant te verwijzen naar de winkel.Ik zal u een uitleg geven waarom.De fam Panman heeft op 6 febr 2014 een wasautomaat bij ons aangeschaft en wel een Samsung WF80F5E4P4W.
    Op 11-03 heeft de klant gemeld dat ze een klacht hadden met de machine. Het apparaat maakt een schurend geluid tijdens wassen. Wij hebben vervolgens de klacht doorgeven aan de technische dienst van Samsung en zijn bij de klant langs geweest. Daar medewerking van ons is het apparaat vervolgens door ons omgeruild voor een nieuw exemplaar op 01-04. Wij hebben de klant toen nog voorgelegd dat de klant eventueel ook een ander product/merk bij ons kon uitzoeken, maar de klant gaf aan prima tevreden te zijn over het apparaat, los dan wel van de klacht.
    Wij hebben een nieuwe koopbon voor de klant opgesteld op datum 01-04-2014 zodat wij ze gewoon 2 jaar garantie op het nieuwe apparaat zou hebben.
    Op 6 juni jl. heeft de klant ons weer benaderd dat deze machine dezelfde klacht zou hebben en eiste wederom een omruiling van de machine. Wij hebben vervolgens eerst de technische van Samsung langs laten komen bij de klant.
    De klant is vervolgens bij ons in de winkel geweest en een aantal suggesties neergelegd wat de monteur gezegd zou hebben. Volgens de woorden van de klant zou de monteur gezegd dat het wel een tijdje kon gaan duren voor het apparaat gerepareerd ging worden aangezien er onderdelen besteld moesten worden.
    Vervolgens heeft de klant ons een mail gestuurd een paar dagen daarna dat zij niet akkoord ging met de reparatie en eiste een andere machine te mogen uitzoeken.
    Ik heb 3 dagen na het bezoek van de monteur gebeld met de technische dienst van Samsung wat de status van de reparatie. De medewerker deed mij de mededeling dat zij al hadden getracht de klant te bereiken om een afspraak te plannen aangezien de onderdelen binnen waren. Zij kregen geen gehoor op het vaste nr en hadden de voicemail van de klant ingesproken op het mobielenr. Ik heb ze nog geadviseerd een mail naar de klant te sturen en dat is toen ook direct gebeurd.
    Ik heb toen direct kontakt gelegd met de klant en kreeg dhr Panman aan de telefoon.
    Deze heb ik het uitgelegd dat de onderdelen binnen waren en of zij kontakt wilden opnemen met de technische dienst van Samsung.
    Van een omruiling kon geen sprake zijn aangezien het apparaat nog geen enkele keer gerepareerd was en al ruim 2 maanden in gebruik was. Tevens konden wij de fabrikant niet verwijten dat deze nalatig was in de reparatietermijn, aangezien de onderdelen er al binnen 3 dagen waren en kontakt werd gezocht voor het maken van een afspraak.
    Meneer Panman zou het opnemen met zijn vrouw.
    Vervolgens heb ik anderhalve week niets vernomen van de klant, maar kreeg ik wel een mail dat zij de koop ongedaan wilde maken en anders de consumentenbond in ging schakelen.
    Wij houden niet van dreigementen, zeker als wij van mening zijn dat wij juist hebben gehandeld.
    Ik heb getracht een aantal keren met de klant in kontakt te komen.
    Op het vaste telnr steeds geen gehoor, de mobiele tel 2x ingesproken en een mail gestuurd met het verzoek kontakt met ons op te nemen.
    Wij krijgen nergens reactie op, maar vervolgens zorgt de klant er wel voor dat zij een klacht meld bij de consumentenbond.
    Wij begrijpen de teleurstelling van de klant. Maar dat neemt niet weg dat wij een apparaat van 2 maanden als nieuw moeten terug nemen.
    Wij hebben tevens kontakt gehad met Samsung en deze bevestigt ons dat het geen standaardprobleem is, ook op diverse forums kom je dit probleem niet tegen.
    Gezien het bovenstaande verzoeken wij u de klacht te verwijderen en de klant door te verwijzen naar ons of beter nog, de afspraak te laten met de technische van Samsung voor de reparatie.Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zien met belangstelling spoedig een reactie tegemoet.Met vr.gr.
    Expert Dronten Zwiers
    Harold Zwiers
    Het Ruim 68
    8251 EP Dronten
    te 0321 386020
    Kuno
    Reactie is beneden alle peil: grove leugens. Geen enkele reden om klacht in te trekken
    1.Nooit een nieuwe koopbon ontvangen
    2.Na onze melding zelfde defect nieuw apparaat, verzoeken wij een nieuw apparaat. (situatie immers identiek) Zwiers weigert nu vervanging, staat op reparatie
    3.Zwiers is nooit serieus op ons verzoek ingegaan
    4. Zwiers heeft ons nooit persoonlijk in levende lijve te woord gestaan. Personeel loopt steeds naar boven en terug om reactie Z. mede te delen. Hoe onbeschoft.

Ook een klacht indienen over Expert Dronten Zwiers?