Klacht Expert Haren: Betreft: Loewe tv IND46 Aluzil

Christine

20 juni 2014 heb ik naar aanleiding van een telgesprek met uw klachtencommissie een aangetekende brief naar Expert Haren gestuurd.
De klacht is: Een consument heeft het Recht om jarenlang een t.v. apparaat probleemloos te kunnen gebruiken. Dat is in mijn geval niet gebeurd. Vanaf de dag van de koop 17 mei 2013 heeft de Loewe tv IND46 Aluzil problemen opgeleverd en wel zodanig, dat de consument ze niet kon oplossen. Vanaf 14 juni kan ik mijn tv niet meer gebruiken, het geluid is kapot. De winkelier weigert om dit probleem als garantie op te lossen. De oorzaak van het gedrag van de winkelier ligt in het feit, dat hij mij als consument de schuld geeft van alle falen in het toestel. De laatste brief van de winkelier dd. 23 juni 2014 geeft dit in woorden aan.

Expert zal het geld terug moeten geven, wat deze tv gekost heeft.

Expert Haren
    Onze reactie: Nogmaals geven wij u aan, nu ook via dit platform, dat wij de problemen voor u graag willen oplossen. De tv dient opnieuw ingesteld te worden en uw computer, welke u elders betrokken heeft evenzo. Uw tv vertoont overigens aantoonbaar geen enkel defect.
    Christine
    In uw reactie d.d. 15 juli 2014 blijft u voorbij gaan aan het recht van de consument om een bij u gekocht apparaat jarenlang probleemloos te gebruiken.
    Een tv toestel hoort zeker in de garantieperiode zodanig te functioneren, dat een klant de winkelier niet steeds hoeft te bellen om zaken die niet goed gaan. Afgelopen jaar zijn hier tal van voorbeelden geweest. Deze gang van zaken noopt mij dan ook om de koop te ontbinden
    Christine
    Naar aanleiding van uw e mail 17 juli 2014 aan mij persoonlijk het volgende: De klacht gaat niet over het al dan niet correct uitvoeren van een update, maar over het volgende:
    Een consument heeft het recht om een bij u gekocht apparaat jarenlang probleemloos te gebruiken. Een tv toestel hoort zeker niet in de garantieperiode zodanig te functioneren, dat een klant de winkelier niet steeds hoeft te bellen om zaken, die niet goed gaan in het toestel.