Klacht Expert: Laptop is na 4 reparatiepogingen minder functioneel dan voorheen.

H.G.B. Vullings en W. Fokkert

Van mijn partners HP-laptop, naar wens functionerend, verdwenen binnen Expert All Risk Garantie Periode letters van het toetsenbord en een scharnier was stuk. Windows 7 was inmiddels geüpdated naar 8.1.
7-11-2013 ingeleverd, 17-12 opgehaald. Na "reparatie" waren er problemen met opstarten en uit slaapstand kon laptop niet "gewekt" worden.
11-1-2014 ingeleverd. Ter plaatse werd geconstateerd dat klachten terecht waren.
5-2 opgehaald. Mankementen nog aanwezig.
24-2 laptop voor 3e maal ingeleverd. 21-3 opgehaald. Geen van de klachten was verholpen. Bijkomende klacht: Windows 8.1 kon niet meer geïnstalleerd worden.
7-4 laptop voor 4e maal weggebracht. Ter plaatse werd geconstateerd dat klachten terecht waren. 14-4 telefonisch bericht ontvangen dat laptop naar behoren functioneert, echter uitsluitend onder Windows 7.
Na 5 maanden zonder laptop en driemaal onkosten gemaakt voor herinstallatie van door "reparateurs" onnodig gewiste programma's heb ik nu een gemutileerde laptop.

Expert Leersum is terecht van mening dat oorspronkelijk probleem (letters toetsenbord en kapot scharnier) is opgelost. Maar die eerste reparatie heeft geleid tot andere en ernstigere problemen die niet zijn opgelost. Omdat de bedrijfsleiding van Expert haar verantwoordelijkheid niet neemt en zelfs geen verontschuldigingen aanbiedt voor het werk van de falende "reparateurs" vragen wij een financiële compensatie ter hoogte van de dagwaarde van de laptop (ca 150 E) vermeerderd met de onkosten die gemaakt moesten worden om het apparaat telkens weer te configureren naar onze wensen (274,63 E).

Ook een klacht indienen over Expert?