Klacht Expert: onredelijk contract.

dad67

Via de website van Expert had ik via Expert Gemak een koelkast op basis van huurkoop gekocht.
Allereerst vind ik het vreemd dat in het contract geen aanschafprijs van de koelkast vermeld wordt, verder wordt ook de het totale aantal termijnen niet vermeld, alleen het termijnbedrag ad 22,95 en het aantal termijnen, 60.
Wat erop neer komt dat het ik aan het eind van deze termijnen een bedrag van 1377,00 zou hebben betaald voor een product dat een waarde van 369,00 vertegenwoordigd.
Ondanks dat ik meerdere malen mijn verbazing heb uitgesproken hierover en ik al een bedrag van 435,42 heb overgemaakt word er van mij verlangd dat ik het contract uitdien.
Ik vind dit niet getuigen van goed koopmanschap of eerlijk zaken doen.
Geen enkele inhoudelijke reactie heb ik mogen ontvangen op mijn brieven, sterker nog het laatste bericht betreft een sommatie om alsnog een bedrag van 709,14 als schadeloosstelling voor geleden schade en waarde van de koelkast.
Als ik hieraan zou voldoen zou ik alsnog een bedrag van 1144.56 betalen voor een product dat nog geen 400,00 vertegenwoordigd.

Ik wens dat dit contract beëindigd wordt, omdat ik de koelkast inclusief rentevergoeding ruimschoots heb vergoed.

Expert
    Het spijt ons om te vernemen dat u niet tevreden bent over de huurovereenkomst die u heeft afgesloten m.b.t. ExpertGemak.

Zoals men ook via het klantcontact heeft medegedeeld. loopt de huurovereenkomst met de bijbehorende voorwaarden via een extern bedrijf, genaamd Elbuco. U heeft deze overeenkomst via hen ontvangen en getekend. Wij kunnen dit niet ontbinden voor u.

En zoals ook aan u gemeld: ExpertGemak is een compleet huurpakket, wat ook inhoudt dat het product gratis wordt geïnstalleerd en onderhouden en bij een defect gedurende de hele huurperiode gratis wordt gerepareerd. Daarnaast heeft u, afhankelijk van de periode van betalen, de mogelijkheid om het product al na 2 jaar om te ruilen voor een nieuw model.

Voor verdere informatie kunnen wij u slechts doorverwijzen naar Elbuco.

Nederlandse Expert Groep BV

dad67
Geen, sterker nog ze bieden het product nog steeds aan.

Ook een klacht indienen over Expert?