Opgelost door Exquisit: Glasplaat/draaiplateau magnetron gesprongen na twee weken

MichielH

Ongeveer twee weken na aanschaf van een Exquisit magnetron sprong spontaan de glasplaat uiteen in zo'n 10 punten bij gebruik van de ovenfunctie. Na contact op te nemen met Domest/Exquisit service krijg ik een link naar een website om een nieuwe glasplaat te bestellen. Echter vervolgens krijg ik een offerte voor bijna 25 euro. De service afdeling geeft aan dat dit onderdeel is uitgesloten van garantie. Ik ben van mening dat een dergelijk defect valt onder mijn wettelijk recht op een deugdelijk product. Het lijkt mij niet normaal dat zo'n glasplaat al binnen twee weken met normaal gebruik spontaan uit elkaar spat. Als ik dit aangeef bij Domest service krijg ik vervolgens geen reactie meer. Na een week wachten stuur ik de mail nogmaals door en vervolgens krijg ik weer de reactie met de link om een nieuwe glasplaat te bestellen. Als ik aangeef dat men blijkbaar mijn mail niet heeft gelezen en nogmaals aangeef dat ik het hier niet mee eens ben blijft het opnieuw stil...

Ik verwacht een gratis vervanging van de glasplaat. Het lijkt me duidelijk dat de breuk in dit geval veroorzaakt moet zijn door een productiefout en zeker niet voldoet aan wat van een deugdelijk product verwacht mag worden.

Exquisit
    Beste heer Helder,

U geeft aan dat het glazen draaiplateau spontaan sprong en dat deze een productiefout bevatte. Dit is met een glasplaat nagenoeg onmogelijk, en áls dit al het geval was dan had dit vanaf het eerste gebruik al zichtbaar moeten zijn én tot uiting moeten komen. De glazen draaiplateau's zijn van gehard glas en zijn hitte-bestendig. Deze knappen/barsten niet spontaan, en er zal dus iets anders aan ten grondslag moeten liggen wat met het gebruik ervan te maken heeft. Een dergelijk onderdeel is altijd aan gebruik onderhevig, en dit is dan ook de reden dat hier géén garantie op zit. Dit staat ook duidelijk in de garantievoorwaarden vermeld.

With kind regards,

Domest Import-Export b.v.
    Exquisit Service
    MichielH
    Ik ben geen specialist op het gebied van glas, dus ik weet ook niet hoe ik een productiefout kan herkennen. Maar een productiefout of onzuiverheid lijkt mij de meest voor de hand liggende oorzaak. De glasplaat is vanuit het aangrijpingspunt van het motortje in punten uit elkaar gesprongen. We hebben niet anders gedaan dan een vis ovenschotel in de oven bereiden. En twee weken lijkt me toch niet een normale termijn voor slijtage?
    Exquisit
    Beste heer Helder,

Wij zullen morgen contact met u opnemen om één en ander te bespreken en te verduidelijken.

With kind regards,

Domest Import-Export b.v.
    Exquisit Service
    MichielH
    Telefonisch contact gehad en de situatie nogmaals kunnen toelichten. Uiteindelijk geconcludeerd dat het inderdaad een ongebruikelijke situatie is, maar buiten onze schuld ligt. Vervolgens hebben we netjes de volgende dag kosteloos een vervangende glasplaat ontvangen.

MichielH

Ook een klacht indienen over Exquisit?