Klacht Eye Wish Opticiens: Binnen 1 week krassen op “krasvrije” glazen.

Veenstra

Slechts 3 weken geleden kochten wij voor onze 3-jarige zoon een bril van 400 euro bij een vestiging van Eye Wish. Deze bril is ons verkocht met “krasvrije” glazen. Twee weken later werden de brillen geleverd bij de vestiging bij ons in het dorp. (Waar we de bril niet konden kopen, omdat deze vestiging geen kinderafdeling heeft). Reeds na 1 week de bril te hebben gedragen zitten beide glazen al behoorlijk onder de krassen. We zijn hiermee naar de vestiging bij ons in het dorp gegaan. Van enige service is totaal geen sprake, we moesten ons maar melden bij de vestiging van aankoop ( u bent toch 1 concern!?). Verder was van krasvrij volgens de verkoopster geen sprake en moesten we maar betalen voor nieuwe glazen. Het kan toch niet zo zijn dat ik de komende 2 jaar iedere week nieuwe glazen moet kopen? Ik voel mij als consument behoorlijk misleid.

Graag zou ik gratis nieuwe glazen ontvangen of anders een ontbinding van de koopovereenkomst wegens misleiding en het leveren van een ondeugdelijk product.

Goedemiddag meneer of mevrouw Veenstra,

Bedankt voor uw bericht. Wij nemen de correspondentie van u als consument bijzonder serieus. Onze procedure is dat er te allen tijde ruggespraak gehouden wordt met de winkel waar uw bericht over gaat om tot een onderbouwd oordeel te komen. Al naar gelang hetgeen u ons voorlegd kunt u bericht van hetzij de betreffende vestiging hetzij via ons hoofdkantoor ontvangen. Wij doen ons uiterste best om u binnen twee weken een reactie te geven. Op voorhand danken wij u voor uw begrip en spreken wij onze waardering ervoor uit dat u de tijd en moeite heeft willen nemen ons attent te maken op uw mening.

Goedemiddag mevrouw Veenstra,

Wij hebben inmiddels de medewerker gesproken die u in de winkel heeft geholpen. Volgens haar verliep het net even iets anders. U zou direct hebben aangegeven dat uw zoontje een ongeluk heeft gehad waardoor de glazen zijn beschadigd. Dat geeft u niet aan in uw bericht naar ons. Krasvrije glazen houdt in dat de glazen minder snel bekrast raken door veelvuldig of hardhandig schoonmaken of als u de bril per ongeluk een keer met de glazen op tafel legt, maar niets kan het glas beschermen tegen vallen, botsen of stoeien. U kan dan niet stellen dat onze producten niet deugen. Bovendien heeft u bij de aankoop van de bril een brilverzekering afgesloten. Dit geeft u in dit geval recht op een setje nieuwe glazen (zie ook de polisvoorwaarden van de brilverzekering). De medewerker meent ook niet te hebben gezegd dat ze u niet kan of wil helpen en dat u maar naar de winkel in Drachten moet gaan. Graag geef ik u de gelegenheid om te reageren op mijn bevindingen naar aanleiding van mijn gesprek met de betreffende medewerker.

P.S. Begrijpt u de polisvoorwaarden van de brilverzekering en wenst u daar gebruik van te maken?

Goedemiddag,

Dat is pertinent onjuist. Betreffende medewerker insinueerde dat het ongelukje geweest zou kunnen zijn. Er is door mij nooit aangegeven dat dit evident het geval is geweest.

Wat voor u de definitie van krasvrije glazen is niet relevant. De glazen zijn ons verkocht als krasvrij, hier zijn geen mitsen en maren bij vermeld. Nu blijkt dat de glazen niet kras vrij zijn is er sprake van een ondeugdelijk product. Aan de conformiteitsvereiste (art. 7:17 BW) is niet voldaan. Op grond hiervan ontbinden we dan ook graag de overeenkomst.

De polisvoorwaarden van de gesloten verzekering zijn ons bekend. Betreffende medewerker heeft uitdrukkelijk te kennen gegeven dat we ons in het filiaal in Drachten moesten melden, omdat we daar de polis hebben gesloten. Van deze polis wensen we geen gebruik te maken gezien het eigen risico. Tevens is deze polis ons destijds aangesmeerd, zonder op voorhand de polisvoorwaarden te verstrekken.

Ik zie graag de koop ontbonden worden of anders een volledig gratis vervanging van de glazen.

Mvg,

Goedemorgen mevrouw Veenstra,

Bedankt voor uw bericht. Helaas wordt dit een vervelend welles-nietes verhaal. Ik kan niet controleren wat er toen werkelijk wel en niet is gezegd. Wel kan ik u vertellen dat de medewerkers in de winkel nu nogmaals aangeven dat u van harte welkom bent in Buitenpost en dat u gebruik kan maken van de brilverzekering. Zij willen graag naar alle redelijkheid tot een oplossing komen. De koop ontbinden is daar niet eentje van.

Consumentenservice

Ook een klacht indienen over Eye Wish Opticiens?