Klacht Eye Wish Opticiens: clip is niet geschikt voor een normaal, dagelijks gebruik.

sad Niet opgelost
Sch. Zonneschijn#56

Op 15-05-2018 kocht ik voor mijn randloze montuur Sihouet een Silhouette clip-on van € 89,-
De clip, die wordt bevestigd op de brug van het montuur, is m.i. niet geschikt voor dagelijks gebruik, want te kwetsbaar.
Toen ik de clip op 29 aug. 2019 van de bril haalde, hield ik 2 stukken in de hand.
Eye Wish Vlissingen stuurde de clip naar de leverancier, er zat nog garantie op.
De leverancier verleent geen garantie omdat -volgens hem- de breuk door mijn toedoen zou zijn ontstaan.
Er is niet iets bijzonders mee gebeurd, maar de clip is wel veelvuldig op en af gedaan en het bevestigen op de brug van het montuur gaat niet gemakkelijk. Er zat al enige tijd wat speling op.

Eye Wish O. Vlissingen heeft me tot 3 keer toe gemeld, dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de beslissing van de leverancier om niet te repareren of te vervangen.

om te beginnen aangeven dat het geen garantie willen verlenen de keuze is van Eye Wish Opticiens en niet van de leverancier.

Geachte heer/mevrouw Leijnse,

Wij nemen de correspondentie van u als consument bijzonder serieus. Onze procedure is dat er te allen tijde ruggespraak gehouden wordt met de winkel waar uw bericht over gaat om tot een onderbouwd oordeel te komen. Al naar gelang hetgeen u ons voorlegde kunt u bericht van hetzij de betreffende vestiging hetzij via ons hoofdkantoor ontvangen. Wij doen ons uiterste best om u binnen 2 weken een reactie te geven.

Op voorhand danken wij u voor uw begrip en spreken onze waardering ervoor uit dat u de tijd en moeite heeft willen nemen ons attent te maken op uw mening.

Consumentenservice
    Beste mevrouw Leijnse,
    We willen u graag even spreken om te kijken of we wat voor u kunnen betekenen. Kunt u ons deze week nog bellen? Ik werk dinsdag t/m vrijdag van 9:00 uur tot en emt 17:15 uur. U kunt mij bereiken via 0800-2745001.

Hugo Kruyt
    Eye Wish Klantenservice
    Beste mevrouw Leijnse,

Hugo Kruyt
    Eye Wish Klantenservice
    Sch. Zonneschijn#56
    Klantenservice van Eye Wish gebeld op 17 oktober. Medewerker bleek niet beschikbaar.
    Hij zal later contact opnemen.
    M. Leijnse

Sch. Zonneschijn#56
E.W. Opticiens heeft nu toegegeven dat het hun keuze is om geen garantie te verlenen en niet die van de leverancier. Motivatie om geen garantie te geven: clip is gebroken. Garantie gaat meer over bijv. lak die eraf is gegaan. Mij is 20 % korting aangeboden bij aanschaf van een nieuwe clip. Ik ga daar niet op in. Mijn punt is dat deze clip niet is 'gebouwd' op normaal dagelijks gebruik. Op dat argument gaat E.W. niet in.

Ook een klacht indienen over ?