Klacht Eye Wish Opticiens: Misleiding

KB1987

Op 30-6-2018 heb ik zowel een zonnebril op sterkte, lenzen als een verzekering afgenomen bij Eye Wish Opticiens in Rijssen. Zij konden in het systeem zien, dat er een vergoeding van 75 euro gedeclareerd kon worden bij de verzekering.
Ik krijg vandaag een brief, 7 maanden later, dat de zorgverzekeraar de vergoeding heeft afgewezen.
Op basis van informatie die ik in de winkel heb ontvangen, de vergoeding vanuit de verzekering, ben ik na twijfel over het grote bedrag , de koop van de 3 producten toch aangegaan. Hier ben ik zelf verantwoordelijk voor, maar vind het misleiding wanneer zij zeggen dat er nog een vergoeding mogelijk is.
Ik had dan andere keuzes gemaakt.
Ik ben sinds 2014 een trouwe klant van Eye Wish Opticiens, maar kies in vervolg voor een andere opticien.

Het oplossen door compenseren

Eye Wish Opticiens
    Goedemorgen mevrouw Balduk,

Wij vinden het heel vervelend voor u dat u dit zo ervaren heeft. Tijdens het verkoopgesprek kunnen wij u op basis van uw verzekeringspolis vertellen dat u om de zoveel jaren een bepaald bedrag kan (laten) declareren, echter kunnen wij niet altijd zien of u daar ook werkelijk recht op heeft. Wij kunnen enkel in ons eigen systeem kijken, niet in het systeem van de zorgverzekeraar of in het systeem van andere opticiens waar u wellicht reeds gebruik heeft gemaakt van uw zorgvergoeding. Dit wordt altijd bij elk verkoopgesprek door een verkoopmedewerker benadrukt en u tekent daar tijdens het verkoopgesprek ook een Garantstelling voor. Op zo'n Garantstelling staat duidelijk dat u altijd zelf verantwoordelijk bent voor het recht op declaratie.

Alsnog vinden wij het heel vervelend dat u het anders heeft ervaren en daarvoor gaan wij u een mooie bos bloemen bezorgen. Wij zullen onze bloemist de opdracht geven om deze morgen (zaterdag 26 januari) bij u langs te brengen.

Met vriendelijke groeten,
    Eye Wish Consumentenservice