Klacht Eyelove brillen: Slecht montuur

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 468990
Gebruiker
J.G.M. van de Vliet
Datum
1 reactie

Details

De klacht

25-04-2019 een bril gekocht bij Eyelove, op 27-09 gemeld dat de lenshouder loslaat van het frame. Er is een nieuw frame geleverd maar hetzelfde probleem doet zich wederom voor. Eyelove geeft aan dat de garantieperiode voorbij is. Ik ben het daar niet mee eens, de bril is immers al eerder aangeboden ter reparatie, het frame/montuur is toen vervangen. Eyelove’s eigen garantie: Wij geven 1 jaar fabrieksgarantie op het montuur (breuk en/of beschadiging door fabricagefouten) en 1 jaar op coating (loslating) van de glazen. Er is geen garantie op gebruikerskrassen en breuk door oneigenlijk gebruik. Op randloze monturen (glasbrillen) is geen garantie op glasbreuk.

De oplossing

Ik wil graag een bril die het iets langer uithoudt dan 10 maanden.

1 reactie

  1. Auteur
    Eyelove brillen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer van de Vliet,

    We vinden het ontzettend jammer deze klacht via klachtenkompas te ontvangen, zeker daar we nog met u in gesprek zijn.

    Daarbij komt dat u in uw klacht vergeet te vermelden dat we ondanks het verlopen van de garantieperiode, u wel tegemoet zijn gekomen.

    Zoals per mail aan u aangegeven hebben wij voor u een afspraak ingepland met onze opticien.
    Tijdens deze afspraak kunt u uw klacht bespreken.

    Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
    Met vriendelijke groet,
    Eyelove Klantenservice.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.G.M. van de Vliet
Datum
Uiteindelijke oplossing
Afspraak gemaakt bij Eyelove agent om de klacht te bekijken en op te lossen. Aldaar aangekomen vertelde de medewerker dat Eyelove weliswaar erkent dat het montuur zwak is en niet te vaak op en af gezet moet worden. Mevrouw had het erover dat ik de bril 48.000 keer op-en afgezet zou hebben in een tijdsbestek van 10 maanden, (ik heb geen idee hoe ze op dit aantal kwam) maar dat Eyelove daar natuurlijk geen garantie op kan geven omdat de bril is aangeschaft in april 2019 en het montuur tussentijds ( september 2019) al is vervangen. Omdat het na 5 maanden ook al uit elkaar gevallen was. En Eyelove geen garantie op garantie kan geven. Blijft natuurlijk de vraag waarom ik moest langskomen, dat had Eyelove toch ook per email kunnen berichten?
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eyelove brillen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen