Klacht F.T.G. Automotive: Auto gekocht met verborgen gebreken

Ramyad1

golf 5 gekocht uit 2008 met 169.000 km op de teller. anderhalf week later begint er iets te tikken in de versnellingsbak. mijn eigen monteur vermoed de druklager/drukgroep of de versnellingsbak lager. in het ergste geval heeft de versnellingsbak een revisie nodig en dat is erg duur. had maar 500 km gereden toen de problemen ontstonden. verder stottert de auto in zijn stationair stand en hoor ik gebonk als ik over drempels rij.

ik wens in ieder geval dat de probleem van de versnellingsbak word opgelost. het stotteren en gebonk kan ik zelf oplossen omdat het kleine reparaties zijn.

F.T.G. Automotive
    Geachte heer Ramyad,

10-07-2017 heeft u bij ons een VW golf gekocht met 169.000km op de teller. U heeft hier een proefrit mee gemaakt en u heeft zowel tijdens de bezichtiging als bij het ophalen met kennissen/ vrienden van u naar de auto gekeken. Extensief werd er naar de motor geluisterd. Nadat u de auto goed bevonden heeft bent u tot de beslissing gekomen dat u de auto wilde aanschaffen. Ik heb u toen duidelijk verteld dat ik u geen garantie op de auto geef. Mede omdat mijn bedrijf hier niet voor ingericht is en omdat de prijs van de auto dat niet toe stond.

Vervolgens heeft u na het rijden van 500km een aantal problemen. Uiteraard is dit zeer spijtig. U bent er van overtuigd dat deze problemen reeds aanwezig waren toen u de auto gekocht heeft. Echter wil ik u dan vragen: waarom heeft u de auto dan gekocht?

Om even in te haken op de door u genoemde problemen:

1. De versnellingsbak. Dit is een slijtagedeel. Men mag verwachten dat er op een gegeven moment onderhoud aan gepleegd zal moeten worden. Zoals u kon zien in de boekjes die netjes meegeleverd zijn is er de afgelopen tijd geen probleem/ onderhoud aan de versnellingbak geweest. Zoals ik u ook telefonisch mede deelde, is het vervelend dat dit zo snel al gebeurd. Echter is het nooit 100% uit te sluiten.

2. Stotteren tijdens stationair. Zoals u weet liep de auto perfect toen u hem kocht.

3. Gebonkt bij drempels. Houdt er goed rekening mee dat het hier om een Golf GT gaat die een stuk stuggere vering heeft dan uw Cheverolet. Is het mogelijk dat u drempels te hard neemt?

Zoals ik u telefonisch ook al mede gedeelt hebt kan ik helaas niets met gevallen waar geen garantie op geleverd is. Draaiende slijtage delen gaan nu eenmaal kapot. Ik vindt het vreemd dat u dit niet lijkt te begrijpen aangezien u hier op kantoor enthousiast aan het vertellen was dat dit auto nr. zoveel was. Dan zou ik toch verwachten dat u begrijp hoe het in dit geval werkt.

Ik wil u toch succes wensen.

Met vriendelijke groeten,
    Thomas van der Burg

Ook een klacht indienen over F.T.G. Automotive?

2. Stuur een juridische brief