Opgelost door Famed: Geen mogelijkheid tot Automatische Incasso zorgt voor boete van 40 Euro op een rekening van nog geen 30 euro!

Beste ,
Ik stel deze klacht op namens mijn vader Martien van Druenen (89 jaar jong). Ik verzorg de financien voor mijn vader. Tijdens mijn vakantie is een rekenig onder op de stapel terecht gekomen en deze is op 16 augustus uiteindelijk betaald maar had uiterlijk op 11 aug betaald moeten worden. Doordat het bedrag iedere vier wk hetzelfde is, ben ik er vanuit gegaan dat de betaling waar een herinnering voor gestuurd was inmiddels al betaald was. Daar komt bij dat wij voor het eerst in jaren geconfronteerd zijn met strucuturele betalingen die via een acceptegiro betaald moeten worden ipv een automatische incasso. Navraag bij Famed leert dat Famed niet met automatische incasso's werkt en dat Tzorg dit heeft geaccepteerd. Dit riekt naar zelfverrijking over de ruggen van nietsvermoedende bejaarden.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Mvg,
Manfred van Druenen

Automatische incasso mogelijkheid bieden om zodoende onze bejaarde medemens te ontzorgen en niet te belasten met handmatig doen van betalingen om de vier weken van 29,92. Dit is echt niet meer van deze tijd.

Fa-med
    Hierbij informeren wij u dat uw klacht door ons in behandeling is genomen.
    Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Famed B.V.
    Fa-med
    Wij zien dat uw klacht nog in behandeling staat. Wij hebben met u gesproken en u gaf aan dat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Wij hebben uw klacht afgesloten. Mocht u nogmaals een toelichting willen dan horen wij dit uiteraard graag, en verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen. U kunt dan doorgeven wanneer we u kunnen bereiken. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk opnieuw contact met u opnemen.

Famed.
    M.G.T.M. van Druenen
    Famed heeft mij eind vorige week tel benaderd en aangegeven dat zij de incasso kosten terug zullen gaan storten. Daarnaast zijn zij in samenwerking met TZorg aan het kijken of ze toch niet een automatische incasso kunnen gaan toepassen op klanten zoals mijn vader. Er is snel op deze klacht gereageerd.