Opgelost door Famed: Herinnering en aanmaning nooit ontvangen, wel incassokosten betalen
Details
De klacht
Op 17 mei heb ik van Famed een nota ontvangen voor mijn tandartsenrekening. Door vakantie is deze er helaas bij ingeschoten. Vervolgens heb ik op 23 augustus een laatste aanmaning gekregen met bijkomende incassokosten van € 40,-. Op de site van Famed staat dat er normaliter een 1e herinnering en 1e aanmaning gestuurd wordt. https://www.famed.nl/herinnering-of-aanmaning/Echter, deze heb ik beiden niet ontvangen en mijn buren ook niet. Na telefonisch contact met Famed werd mij verteld dat er in het systeem stond dat de brieven verstuurd waren en als ik geen herinnering kreeg, ik toch had kunnen bellen waarom ik die brief niet kreeg?
Als ik mij ervan bewust was geweest dat ik een herinneringsbrief zou moeten krijgen had ik mijn nota wel meteen betaald...
Overigens lees ik op Klachtenkompas dat bovenstaande meermaals is voorgekomen.
De oplossing
Ik zou graag willen dat de incassokosten vervallen.Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.