Opgelost door Famed: Herinnering en aanmaning nooit ontvangen, wel incassokosten betalen

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 386330
Gebruiker
Talissa
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 17 mei heb ik van Famed een nota ontvangen voor mijn tandartsenrekening. Door vakantie is deze er helaas bij ingeschoten. Vervolgens heb ik op 23 augustus een laatste aanmaning gekregen met bijkomende incassokosten van € 40,-. Op de site van Famed staat dat er normaliter een 1e herinnering en 1e aanmaning gestuurd wordt. https://www.famed.nl/herinnering-of-aanmaning/

Echter, deze heb ik beiden niet ontvangen en mijn buren ook niet. Na telefonisch contact met Famed werd mij verteld dat er in het systeem stond dat de brieven verstuurd waren en als ik geen herinnering kreeg, ik toch had kunnen bellen waarom ik die brief niet kreeg?

Als ik mij ervan bewust was geweest dat ik een herinneringsbrief zou moeten krijgen had ik mijn nota wel meteen betaald...

Overigens lees ik op Klachtenkompas dat bovenstaande meermaals is voorgekomen.

De oplossing

Ik zou graag willen dat de incassokosten vervallen.

2 reacties

  1. Auteur
    Talissa
    Datum
    Beste Famed,

    We liepen elkaar helaas mis. Ik had zojuist al gebeld met het algemene nummer en er is afgesproken dat ik vanmiddag weer door jullie gebeld wordt, dank.

    Vriendelijke groet,
    Talissa
  2. Auteur
    Talissa
    Datum
    Famed heeft telefonisch contact opgenomen en de helft van de incassokasten kwijtgescholden. Vrouw aan de telefoon was erg vriendelijk en gaf nog als tip mee dat je in MijnFamed middels je debiteurnummer kan aanzetten dat je een e-mail krijgt als er een nota is. Zo kun je deze op tijd betalen mocht er iets verkeerd gaan met de post.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Talissa
Datum
Uiteindelijke oplossing
Helft van de incassokosten kwijtschelden/retour overmaken.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Famed?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen