Opgelost door Famed: Herinnering en aanmaning nooit ontvangen, wel incassokosten betalen

content Opgelost
Talissa

Op 17 mei heb ik van Famed een nota ontvangen voor mijn tandartsenrekening. Door vakantie is deze er helaas bij ingeschoten. Vervolgens heb ik op 23 augustus een laatste aanmaning gekregen met bijkomende incassokosten van € 40,-. Op de site van Famed staat dat er normaliter een 1e herinnering en 1e aanmaning gestuurd wordt. https://www.famed.nl/herinnering-of-aanmaning/

Echter, deze heb ik beiden niet ontvangen en mijn buren ook niet. Na telefonisch contact met Famed werd mij verteld dat er in het systeem stond dat de brieven verstuurd waren en als ik geen herinnering kreeg, ik toch had kunnen bellen waarom ik die brief niet kreeg?

Als ik mij ervan bewust was geweest dat ik een herinneringsbrief zou moeten krijgen had ik mijn nota wel meteen betaald...

Overigens lees ik op Klachtenkompas dat bovenstaande meermaals is voorgekomen.

Ik zou graag willen dat de incassokosten vervallen.

Beste Famed,

We liepen elkaar helaas mis. Ik had zojuist al gebeld met het algemene nummer en er is afgesproken dat ik vanmiddag weer door jullie gebeld wordt, dank.

Vriendelijke groet,
    Talissa
    Famed heeft telefonisch contact opgenomen en de helft van de incassokasten kwijtgescholden. Vrouw aan de telefoon was erg vriendelijk en gaf nog als tip mee dat je in MijnFamed middels je debiteurnummer kan aanzetten dat je een e-mail krijgt als er een nota is. Zo kun je deze op tijd betalen mocht er iets verkeerd gaan met de post.

Talissa
Helft van de incassokosten kwijtschelden/retour overmaken.

Ook een klacht indienen over Famed?